Fotó: Subits-Tóth Gergő / Népszava

Ez volt a 34. Magyar Nagydíj képekben

Három nap, 230 ezer néző, egy győztes - nagyon röviden ez a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíj mérlege.

Szerző

Megosztás
Frissítve: 2019.08.05. 16:09
Bottas autogramot oszt
Fotó: Balogh Zoltán / MTI
Charles Leclerc kicsúszik az időmérő edzés első szakaszában
Fotó: Balogh Zoltán / MTI
Max Verstappen, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel pezsgőzik a dobogón
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Hamilton tökéletes taktikával győzött

Publikálás dátuma
2019.08.04. 18:07

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI
A Mercedes ötszörös világbajnoka hetedszer nyert a Hungaroringen, ezzel 62 pontra növelte az előnyét az összetett pontversenyben.
Tavaly 210 ezer látogató volt a Forma-1-es magyar versenyhétvégén, idén még ennél is többen, csaknem 230 ezren. Számos országban csökken az érdeklődés a sportág iránt, a magyar pálya – amelynek 2026-ig van érvényes szerződése – helyzete azonban egészen más, hiszen óriási figyelem övezi. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vasárnap a helyszínen arról beszélt, további fejlesztések várhatóak a Hungaroringen. Példaként említette, hogy az 5G-s mobilszolgáltatáshoz szükséges frekvenciasávok értékesítésére vonatkozó pályázat eredményeit októberig kihirdetik. A politikus hozzátette, a főépülettel kapcsolatban több megvalósíthatósági tanulmány is van, mert az már nem felel meg a mai kor követelményeinek. Ami a versenyzést illeti, Max Verstappen (Red Bull) hihetetlenül szoros csatában szerezte meg pályafutása első pole pozícióját, ugyanis mindössze 18 századdal volt gyorsabb a második Valtteri Bottasnál (Mercedes). A holland pilóta a futamon jól kapta el a rajtot, a harmadik helyről startoló Lewis Hamilton pedig nagyon agresszívan támadva megelőzte csapattársát. A manőver közben a két Mercedes egy pillanatra összeért, Bottas első vezetőszárnya megsérült, ennek nyomán előbb Charles Leclerc, majd a másik Ferrari, Sebastian Vettel is el tudott menni mellette. 
A finn pilóta a hatodik körben kiállt a bokszba, hogy lecseréljék autóján a sérült alkatrészt, és az utolsó pozícióban tért vissza a pályára. Közben az élen Verstappen és Hamilton alaposan elhúzott a többiektől, hamar körvonalazódott, hogy kettejük közül kerülhet ki a győztes.
A kerékcserék nem hoztak változást az élmezőnyben, Hamilton viszont többször is megpróbált az élre törni. Huszonkét körrel a leintés előtt a Mercedes újabb kerékcserére hívta be az ötszörös világbajnokot, akinek így ugyan húsz másodpercre nőtt a hátránya Verstappenhez képest, de sokkal gyorsabb köröket tudott futni a hajrában, mint az élen álló holland. A brit rákapcsolt, s négy körrel a leintés előtt utolérte riválisát, akit első próbálkozásra könnyedén meg is előzött. Verstappen ezt követően még kereket cserélt, mivel a két Ferrari csaknem egy perc távolságban követte, a holland pedig így a leggyorsabb körért járó egy pontot bezsebelte. A hajrában még egy változás történt az élmezőnyben, a frissebb gumikkal rendelkező Vettel megelőzte csapattársát, így a német állhatott a dobogó harmadik fokára. „Egész nap a határon autóztam, pedig egész hétvégén fékproblémáink voltak, ami aggodalommal töltött el. Nem tudtam, hogy le tudom-e dolgozni ezt a 19 másodperces hátrányt… A gumik egyre romlottak, én meg csak nyomtam. Minden kör olyan volt, mintha kvalifikációs kör lett volna. Azt hiszem, ha Niki Lauda itt lett volna, megemelte volna a kalapját” – mondta a futam után Hamilton, aki idei nyolcadik, egyben pályafutása 81. futamgyőzelmét aratta. 
„Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Minden tőlem telhetőt megpróbáltam, hogy életben tartsam a gumijaimat. Második hely és leggyorsabb kör – összességében ez egy jó hétvége volt” – reagált Verstappen, aki az összetettben tovább zárkózott a második Bottasra, aki ezúttal csak nyolcadik lett.
„Örülök, hogy végre pezsgőzhettem. A többiekkel nem tudtuk felvenni a harcot, mert ehhez nyilvánvalóan nem volt meg a tempónk, most pedig jókor jön a szünet” – mondta a harmadik Vettel. A vb majdnem egy hónapos szünet után, szeptember 1-jén folytatódik Belgiumban. 

A pontszerzők

1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:35:03.796 óra 2. Max Verstappen (Red Bull) 17.796 másodperc hátrány 3. Sebastian Vettel (Ferrari) 1:01.433 perc h. 4. Charles Leclerc (Ferrari) 1:05.250 p h. 5. Carlos Sainz Jr. (McLaren) 1 kör h. 6. Pierre Gasly (Red Bull) 1 kör h. 7. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 1 kör h. 8. Valtteri Bottas (Mercedes) 1 kör h. 9. Lando Norris (McLaren) 1 kör h. 10. Alexander Albon (Toro Rosso) 1 kör h. 

A vb élmezőnye

Pilóták: 1. Hamilton 250 pont, 2. Bottas 188, 3. Verstappen 181. Konstruktőrök: 1. Mercedes 438 pont, 2. Ferrari 288, 3. Red Bull 244.

Szerző
Témák
Forma-1
Frissítve: 2019.08.04. 18:58

Három éremmel végeztek a magyarok az úszó világkupa tokiói zárónapján

Publikálás dátuma
2019.08.04. 14:20
Hosszú Katinka 2019. augusztus 4-én, a FINA-úszóvilágkupa tokiói állomásának zárónapján
Fotó: Tetsu Joko / Yomiuri
Egy arany és két ezüst lett a nap mérlege, Hosszú Katinka , Szabó Szebasztián és Kozma Dominik is a legjobbak közé került.
Hosszú Katinka egy arany-, Szabó Szebasztián és Kozma Dominik pedig egy-egy ezüstérmet nyert vasárnap az úszó világkupa-sorozat tokiói állomásának zárónapján.    A viadal hivatalos eredményközlőjének honlapja szerint a háromszoros olimpiai bajnok Hosszú 200 méter vegyesen 2:08.63 perces eredménnyel diadalmaskodott -írja az MTI.
A férfiaknál Szabó Szebasztián 50 méter pillangón 23.11-gyel lett második, Kozma Dominik pedig 200 méter gyorson - saját országos csúcsától mindössze 23 századdal elmaradva - 1:45.77 perces eredménnyel nyert ezüstöt. A múlt héten befejeződött kvangdzsui világbajnokságról az úszóvilág jelentős része a japán fővárosba utazott tovább, hogy megkezdje a három részből álló vk-sorozatot: Tokiót követően augusztus 8. és 10. között a kínai Csinan városában, majd augusztus 15. és 17. között Szingapúrban rendeznek versenyt. A második szakasz október 4. és 6. között a budapesti Duna Arénában indul, öt nappal később pedig Berlinben folytatódik. A harmadik részben Kazany (november 1-3.) és Doha (november 7-9.) látja vendégül az úszókat.
Szerző