Donáth László:„Politikai lejárató kampány zajlik”

Publikálás dátuma
2019.08.07. 18:20
Korábbi felvétel.
Fotó: Népszava
Az evangélikus lelkész szerint a lánya a valódi célpont.
A BRFK feljelentés alapján 2019. június 13-án nyomozást rendelt el szexuális kényszerítés gyanúja miatt, melyben válaszadásunkig gyanúsítotti kihallgatás nem történt – közölte név és egyéb konkrétumok említése nélkül lapunkkal a rendőrség. Arra az ügyre kérdeztünk rá, ami kedden söpört végig a jobboldali médián. A TV2 híradója szerint egy III. kerületi szeretetotthonban Donáth László evangélikus lelkész „több alkalmazottat is zaklathatott”. A kormányhoz közeli televízió nem mulasztotta el hangsúlyozni, hogy a lelkész MSZP-s parlamenti képviselő volt, akinek lánya, Donáth Anna az EP-választáson a Momentum színeiben mandátumot szerzett. Donáth László lapunknak elmondta: egyértelműnek tartja, hogy politikai lejárató kampány zajlik, amelynek valódi célpontja nem ő, hanem a lánya. Hozzátette, hogy mind a mai napig semmifajta hivatalos megkeresést nem kapott, még tanúként sem. Ezért az ügyről nem áll módjában semmit nyilatkozni.
Szerző
Frissítve: 2019.08.07. 20:11

Gyűlöletkeltés: bírósághoz fordulnak a mozgáskorlátozottak

Publikálás dátuma
2019.08.07. 17:18

Fotó: Shutterstock
Nem hagyják annyiban a PestiSrácok Coca-Cola reklámkampányára reagáló cikkét.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége felháborítónak és elfogadhatatlannak tartja, hogy ma Magyarországon következmények nélkül lehet az emberi méltóságot súlyosan sértő, gyűlöletkeltő kijelentésekkel illetni a születésüknél fogva, illetve betegség vagy baleset következtében mozgáskorlátozottá vált, kerekesszékes embereket pusztán az állapotuk miatt – áll a szerkesztőségünkhöz elküldött közleményben.  A MEOSZ következetesen kiáll a mozgáskorlátozott emberek és családjaik érdekében, értük, az önrendelkező mindennapokért. Ezt szem előtt tartva a MEOSZ bírósághoz fordul a PestiSrácok.hu portálon megjelent írás mozgáskorlátozott emberek közösségét ért jogsértő kitételei kapcsán. Az ominózus cikkben a szerző – a Coca-Cola meleg és leszbikus párokat ábrázoló reklámkampánya kapcsán – kijelentette, hogy „tolószékes embereket sem szeretnénk mozgólépcsőnyi meg buszmegállónyi hirdetéseken nézegetni”. Egyebek mellett arról is értekezett: „nem hazudjuk azt magunknak meg másoknak – és főleg nem tömjük a gyerekeink fejét olyan hülyeséggel –, hogy tolószékben élni ugyanolyan természetes, mint két lábon sétálni, és nem rosszabb, csak más”.
Szerző
Frissítve: 2019.08.07. 17:20

Orbán Viktor: Ha csak egy dolog marad a régi világból, az a Coca-Cola

Publikálás dátuma
2019.08.07. 16:50
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a Coca-Cola HBC Magyarország dunaharaszti üzemében, ahol együttműködési megállapodást írt alá és felavatta a fémdobozos üdítőitalok új gyártósorát.
Fotó: Illyés Tibor / MTI
Lehet, hogy a fideszes Boldog István, amikor a Coca-Cola bojkottjára szólított fel, nem pontosan emlékezett rá, mit is mondott a cégről Orbán Viktor.
A miniszterelnök a kormány nevében 2012 nyarán írt alá stratégiai megállapodást a Coca-Cola HBC Magyarországgal a vállalat Dunaharasztiban lévő székhelyén. A melegek és leszbikus párokat ábrázoló plakátbotrány napjaiban érdemes felidézni, hogy Orbán Viktor milyen szavakkal méltatta a homofób támadások kereszttüzébe került céget. A kormány új gazdasági modellt épít, amelynek a Coca-Cola a kedvezményezettjei közé fog tartozni – mondta akkori beszédében a kormányfő az MTI tudósítása szerint. Orbán Viktor hozzátette: ahhoz a nemzedékhez tartozik, amelynek a Coca-Cola nemcsak egy dobozt és a benne lévő italt jelenti, Coca-Colát inni azt jelentette ugyanis, hogy egy rövid időre, „legalább egy korty erejéig” az ember a nyugati világhoz tartozott. Orbán Viktor szerint ritkán fordul elő, hogy Magyarország szövetséget tud kötni egy olyan céggel, amelynek története legendává vált. A Coca-Cola magyarországi beruházásainak értéke mára meghaladta a százmilliárd forintot, a cég 1250 családnak ad kenyérkereseti lehetőséget, 2011-ben pedig nyolcmilliárd forint volt az exporteredménye – sorolta a miniszterelnök. Hangot adott azon véleményének is, hogy több mint kockázatos csak szolgáltatásra, turizmusra és ingatlanpiacra építeni egy felzárkózni akaró ország gazdaságát, ezért „nekünk termelésre van szükségünk”, amelyhez beruházás kell, ahhoz pedig tőketulajdonosok, cégek. Ők profitra tesznek szert Magyarországon – folytatta –, „de mi nem vagyunk kommunisták, hogy másoktól irigyelnénk a jól megérdemelt, munkával előállított profitjukat”. „Ha a magyar ember úgy érzi, át akarják vágni, akkor azonnal becsukja az ajtót. Ha úgy látja, hogy valaki jó szándékkal érkezik, azt meg behívja a házba” – véleménye szerint ez a filozófia jellemzi azt a megállapodást is, amelyet a kormány kötött a Coca-Cola HBC Magyarországgal. „Az európai válság kikényszerítette átalakulás miatt lassan közhelyszámba megy a nemzetközi politikában az a mondat, hogy a világ többé már nem lesz olyan, mint a válság előtt volt. Az azonban biztos, hogy ha csak egy dolog is marad abból a régi világból, ami ott lesz a jövőben is, az a Coca-Cola” – fejtette ki a miniszterelnök, aki – utalva az üdítőital titkos receptjére – úgy vélekedett: fantasztikus teljesítmény és a legnagyobb elismerésre méltó az az újítás, „hogy összevegyítenek valamit valamivel (...), azt felhígítják, és utána az egész világon megitatják”. Végül megjegyezte, hogy szerinte a Coca-Cola legjobb kampánygépezete a kommunista rendszer volt, mert semmilyen szakértő nem képes olyan maradandó kampányszövegeket kitalálni, mint ahogyan a kommunista propaganda támadta a Coca-Colát. „A Coca-Cola Magyarországon fantasztikus karriert futott be: tiltott ital volt, aztán átkerült a tűrt kategóriába, most pedig Magyarország a saját gazdasági reményeinek egy részét is a Coca-Cola itt működő gyárához fűzi” – zárta beszédét a kormányfő.
Szerző