Hat kilométeres a dugó az M1-esen Budapest felé, Győrnél

Publikálás dátuma
2019.08.10. 15:31
Illusztráció
Fotó: Népszava
Két baleset miatt hat kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Győrnél - közölte a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság. A tájékoztatás szerint két baleset is történt a Győrt elkerülő szakaszon szombat kora délután: a 124-es kilométernél három személygépkocsi ütközött össze fél 2 körül, nem sokkal később pedig a 126. kilométernél is történt egy baleset, ebben négy személygépkocsi ütközött össze. A helyszínelés és a műszaki mentés idején a forgalom - rendőri irányítás mellett - a leállósávban haladhat mindkét baleset közelében. Frissítés: fél öt előtt valamivel befejeződött a szemle és a műszaki mentés, a rendőrség feloldotta a korlátozást.
Szerző
Témák
közlekedés
Frissítve: 2019.08.10. 17:32

Váratlanul visszavonták a közmédia félmilliárdos taxis pályázatát

Publikálás dátuma
2019.08.10. 14:57
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Olyan tárgyalásos eljárást írtak ki, amiben fenntartották a tárgyalás nélküli döntés lehetőségét is – emiatt bukhatott az MTVA pályázati felhívása.
Korábban kiírt taxis pályázatának visszavonásáról döntött az MTVA – az erről szóló tájékoztatás az uniós közbeszerzési értesítő pénteki számában jelent meg. Lapunk elsőként írt a két évre szóló, félmilliárdos keretű taxis pályázat kiírásáról, amely alapján az MTVA dolgozói havonta 3150 alkalommal ülhettek volna taxiba – vagyis a közmédia összes alkalmazottja átlagosan másfélszer taxizhatott volna, a tudósítótól a portásig. 

Tárgyalásos eljárás, de csak, ha akarják

A pályázati felhívást azonban augusztus 7-én visszavonták: a közbeszerzési értesítőben nem részletezték a döntés okát, a felhíváshoz mellékelt vitarendezési anyagból azonban kiderül, miért visszakozott végül az MTVA. A kiírást ugyanis jogi ellentmondás miatt megtámadta az egyik, nem nevesített gazdasági szereplő. A panaszos emlékeztetett rá:
a dokumentum szerint tárgyalásos eljárás során döntenek a legalkalmasabb ajánlattevőről – ugyanakkor a pályázat kiírója fenntartotta magának a tárgyalás(ok) mellőzésének lehetőségét is.

„A Kérelemben a Kérelmező az előbbiek szerinti – általa feloldhatatlannak vélt – ellentmondás miatt azt kéri, hogy az Ajánlatkérő vonja vissza a közvetlen részvételi felhívását, mivel más módon megítélése szerint a jogsértés nem orvosolható” - olvasható az anyagban. Az MTVA pedig döntött: visszalépett a közbeszerzéstől, és erről tájékoztatott minden érintettet. 

A tavalyi veszteségből kilenc évig taxizhattak volna

A korábban meghirdetett kétéves keret elképesztően soknak tűnhet, de aprópénz, ha közmédia csaknem 100 milliárdos éves tavalyi büdzséjéhez viszonyítjuk. A közmédia nem mellesleg 2018-ban gigászi, 2,3 milliárdos veszteséget termelt a Napi.hu cikke szerint; ebből
a mostani feltételek alapján is több mint kilenc évig taxizhattak volna – már ha a pályázat összejön.

Jól jött volna az ingyen wifi és a VIP-telefonszám

Visszavont felhívásában az MTVA egyébként sok, speciálisnak tűnő értékelési kritériumot is kikötött az ajánlattevő felé: csak olyan pályázókat vártak, akik minimum 400 és maximum 1500 taxist foglalkoztatnak – és akik minimum 50 darab 1+6 fős gépkocsit tudnak biztosítani. Ugyanígy plusz pontot jelentett a taxiban nyújtott ingyen wifi-szolgáltatás, és az is, ha a taxis társaság VIP telefonszámot tud nyújtani a megrendelőnek. A közmédia utasszállítási feltételeit legutóbb a 6X6 Taxi tudta biztosítani.
Szerző
Frissítve: 2019.08.10. 15:20

Élve főzi meg utasait a BKV: több mint negyven fokot is mértek a 4-6-os villamospótlón

Publikálás dátuma
2019.08.10. 12:58
Az egyik Combino-pótlón mért hőmérséklet, 2019. augusztus 09-én
Fotó: Facebook/ Közlekedő Tömeg
Egyik vizsgált pótlóbuszon sem működött a klímaberendezés, a BKV viszont nem lát problémát – állítja a Közlekedő Tömeg.
Péntek délután egyik busz klímája sem működött a Széll Kálmán térről induló 4-6-os villamospótló járaton – derül ki a Közlekedő Tömeg Egyesület felmérésből és Facebook-bejegyzéséből. A szervezet szerint minden járművön elviselhetetlen, 30 fok feletti hőség uralkodott, de volt olyan villamospótló is, melyen több mint 40 fokban izzadtak az utasok. Többek között az 1 éves, magyar gyártmányú Modulo autóbuszon sem működött a légkondicionáló berendezés. Mindez a 4-6-os pótlóbuszokon utazó napi több tízezer ember egészségét veszélyezteti, de más autóbuszjáratokon is hasonló állapotok uralkodnak.  Az oldal követői a Tudatos Közlekedő chatbot segítségével naponta átlagosan 30 hibabejelentést küldenek az egyes járművek klímaberendezéseivel kapcsolatban a BKV-nak, így a 4-6-os villamospótlón pénteken mért buszokat korábban már többször is bejelentették számukra. A BKV válaszai szerint a legtöbb villamospótló autóbusz klímája hibátlanul működik – olvasható a bejegyzésben.
Az egyesület szerint a BKV Zrt. folytatja tavalyi gyakorlatát: "az utasok panaszait nagyrészt ignorálják, és idén sem végeznek megfelelő karbantartást a járműveken". Ezt nemcsak az utasok, hanem a közlekedési vállalat saját dolgozói, a buszvezetők is elszenvedik -teszik hozzá -  hiszen embertelen körülmények közt kell végezniük a munkájukat. A Közlekedő Tömeg Egyesület felszólítja a BKV-t, hogy haladéktalanul javítsa meg a hibás klímaberendezéssel közlekedő buszokat, hiszen az elkövetkező napokban még nagyobb kánikulára lehet majd számítani. 
A bejegyzésben az egyesület rendszám és az utastérben mért hőmérséklet szerint sorolja a vizsgált pótlóbuszokat, hozzátéve, hogy pontosan mikor végezték a mérést. 
Az FJX-193 rendszámú buszon, ahol 40,8°C -os hőséget regisztráltak, a BKV korábbi álláspontja szerint a klímaberendezés "megfelelően működik".

Az üggyel kapcsolatban megkerestük a BKV-t, hogy kiderüljön, milyen lépéseket terveznek a klímás pótlóbuszokon mért hőség miatt. Ha válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Szerző