Szél: amíg Orbán végvári kapitányosdit játszik, addig például egy rákos gyereket tartanak fogva a tranzitban

Publikálás dátuma
2019.08.29. 11:39

Fotó: Szél Bernadett Facebook oldala
A független képviselő szerint van remény ősszel, és még ha Orbán meg is próbálja pokollá tenni az ellenzék életét, a kormányzásra kell készülni.
"A helyszínen járva tudtuk kideríteni, hogy az ott fogvatartottak többsége gyermek" - mondta Szél Bernadett független országgyűlési képviselő a Magyar Narancsnak adott interjúban a szerb határ melletti, röszkei tranzitzónáról. Az idegenrendészeti szektorra utalva, ahol azok várnak sorsukra, akiknek már elutasították a kérelmét, hozzátette: "itt mondták nekem, hogy a »rendszer mára beállt«, magyarán amíg Strasbourgból nem jön az ukáz, hogy enni kell adni, addig nem adnak".
A képviselő rendszeresen beszélget a tranzitzónában fogvatartott menedékkérőkkel. Azokról, akiken a magyar kormány is kiéli igényét a hatalmaskodásra, azt mondta el:
"sok meggyötört, traumatizált emberről beszélünk, akik éveket töltöttek úton. Valaki útközben veszítette el a gyerekét. Van, akinek nem meghalt, hanem eltűnt a gyereke valahol. És akkor ott vannak a csoportos megerőszakolás történetei..."

A balkáni útvonalon sorozatosan verik a menekülteket a hatóságok emberei, és a kegyetlenkedésekből még a rendőrök is kiveszik a részüket, például Bulgáriában. Mint Szél megtudta, az embereket még a szerb-magyar határon is "folyamatosan legombolják", azért is fizetniük kell, hogy "a listán előrekerüljenek, vagyis hogy eljussanak a magyar tranzitzóna forgóajtajáig". A képviselő azt is kiemelte:
"visszatérő hazugság, hogy Szerbia felé nyitva a határ. Ha ugyanis a szerbek nem veszik vissza hivatalosan a külföldit, akkor az illegális határátlépésnek számít. Amit a magyar állam állít elő".

Szél epésen úgy fogalmazott, "amíg végvári kapitányosdit játszik Orbán Viktor, addig például egy rákos gyermeket tartanak fogva a tranzitban, másokat éheztetnek". A politikus szerint hiába hiába hangsúlyozza, hogy a határokat jogsértések nélkül is meg lehetne védeni, még ellenzéki politikusok is győzködik őt, hogy hallgasson a hallottakról, mert különben "a Fidesz malmára hajtja a vizet".

Van remény ősszel

Arra is kitért, hogy "igazi arculcsapás volt", amikor a Magyarországra látogató német kancellár, Angela Merkel arról beszélt, hogy itt jól használják fel az uniós pénzeket: "ez egy menlevél Orbánnak", ami az uniós intézmények véleményét sem tükrözi.
Ami az önkormányzati választást illeti, Szél szerint van remény "bástyákat fogni", amikre aztán lehet építeni a jövőben, és bár Orbán megpróbálhatja pokollá tenni az ellenzék életét, sok múlik magán az ellenzéken is. Mint Szél fogalmazott:
"ez a század a hálózatokról szól, és meggyőződésem, hogy nekünk egy kormányképes hálózatot kell létrehoznunk. A kormányképesség pedig a kockázatvállalásban áll, aktivitásban, és abban, hogy képesek vagyunk túllépni a saját árnyékunkon".

Szél arról is beszélt, hogy bár független képviselőként egyszerűbb az élete, de a politika erőterek küzdelme, ezért előbb-utóbb belép valamelyik pártba. Azt viszont nagyon megválogatja, hogy melyikbe, nehogy megismétlődjön, ami az LMP-ben történt: "mára hevertem ki, amit az LMP-ben kaptam".
Szerző
Frissítve: 2019.08.29. 12:37

Először tart bemutatót Budaörsön a magyar fejlesztésű új műrepülőgép

Publikálás dátuma
2019.08.29. 11:26

Fotó: Shell
Első alkalommal láthatja repülés közben a fővárosi közönség a teljes egészében magyar fejlesztésű és gyártású, versenysport céljára kialakított GENPRO típusú műrepülőgépet a hétvégén sorra kerülő Budaörsi AirShow elnevezésű kétnapos eseményen.
A világ első acél-karbon rácsszerkezetű anyagból készült egyszemélyes repülőjét tavaly mutatta be jakabszállási üzemében a gyártó Genevation Aircraft Kft., amelynek az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a most hétvégi eseményen Rohács Tamás berepülő pilóta tart majd látványos bemutatót a GENPRO-val. A különböző nemzetközi versenyeken már bizonyított gép a cég ügyvezető igazgatója szerint a világ bármely konkurens műrepülőjével fel tudja venni a versenyt akár világ- és Európa-bajnoki szinten is. "A nézők egy-két olyan összetett műrepülő figurát, valamint alacsony sebességű repülést láthatnak majd a bemutatón, amelyekben a GENPRO-nak jelentős az előnye a rivális gépekkel szemben" - jelentette ki Szabó Viktor István, aki hozzátette, nemcsak egy új gépet alkottak meg, hanem "egy rendhagyó tudományos-elméleti munka valósult meg példátlanul rövid idő alatt, ipari környezetben." A GENPRO törzsének teherviselő szerkezete ugyanis egy teljesen egyedi hibrid térrács, amely a repülőgépet megálmodó Farkas Csaba kutatómunkájának az eredménye. Tavaly júniusban jelentették be, hogy a 2016-ban indított Irinyi terv részeként a kormány 250 millió forint támogatást adott a Genevation Aircraft Kft.-nek az új repülőgép prototípusainak kifejlesztésére és sorozatgyártására. "Ennek a gépnek a hibátlan működéshez rendkívül magas és különleges technikai elvárásoknak kell megfelelnie, ezért a minőségi kialakításra és a folyamatos innovációra törekszünk. Ebben nagy segítséget nyújtanak többek között a Shell által speciálisan a GENPRO műrepülőbe kifejlesztett kenőanyagok, melyek extrém körülmények között is hozzájárulnak a motor hosszú élettartamához" - mondta Szabó Viktor István. A hétvégi Budaörsi Airshow-n bemutatót tart többek között Besenyei Péter műrepülő-világbajnok és Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok is, a GENPRO pedig szombaton és vasárnap is két alkalommal száll fel.
Szerző
Témák
repülőgép

Jóval drágábban veszi ugyanazokat a buszokat Budapest, mint Szeged, de a BKV-nak van magyarázata

Publikálás dátuma
2019.08.29. 10:59

Fotó: Wikipedia/Tóth Péter
12 millióval kerül többe Budapestnek ugyanaz a busz, mint Szegednek.
Hosszú idő után új buszokat vesz a BKV, 20 új szóló és 20 új csuklós Mercedes Conecto buszt vásárol a BKV a debreceni Inter Traction Electrics Kft.-től (ITE). Több szépséghibája is van azonban a legújabb beszerzésnek, a legszembetűnőbb a buszok ára - írja a hvg.hu. Az új szóló járművek darabja ugyanis mintegy 12 millió forinttal kerül többe (80 millióba), mint azok a szintén Mercedes Conectók, amelyeket ugyanúgy az ITE szállított, csak a Dél-Alföldi Közlekedési Központ számára.  Megkérdezték az ügyben a BKV-t, a cég szerint több dologból áll össze a különbség:
  • a BKV adásvételi szerződésre, míg a DAKK pénzügyi lízing konstrukcióra írta ki az eljárásokat.
  • a DAKK 43 jármű egyszeri beszerzésére írt ki pályázatot 2018-ban, akkori árképzéssel, míg a BKV beszerzése 80 darabos opciót is takar, így a járművekre 4 éves árgaranciát kaptak.
  • a BKV buszaiban továbbá nagyobbak lesznek az ablakok, erősebb a légkondi, LED-es belső világítás, FUTÁR-rendszer, kamerák, automata motorolaj utántöltő, automata zsírzó is lesz, míg a volános buszokban nem.
  • az eladónak 10 éves jótállást kell vállalnia a járművek átrozsdásodására és váztörésére vonatkozóan is a BKV számára.
Szerző
Témák
autóbusz BKV