Több száz utas kedden csak fél órás késéssel tudott elérni úti céljához amiatt, mert egyetlen nap alatt négy elővárosi vonatot sem tudott elindítani a MÁV – a Közlekedő Tömeg Egyesület (KTE) szerint azért, mert nem volt rájuk mozdonyvezető, írta a hvg.hu.
Ez a négy vonat nem indult el:
• 3046 sz. G80-as gyorsított személyvonat, 19:05 Budapest-Keleti – 19:35 Pécel
• 3238 sz. S80-as személyvonat, 21:05 Budapest-Keleti – 21:35 Pécel
• 3021 sz. G80-as gyorsított személyvonat, 20:23 Pécel – 20:55 Budapest-Keleti
• 3041 sz. S80-as személyvonat, 22:23 Pécel – 22:55 Budapest-Keleti
Az egyesület szerint ez elszigetelt eset, rendszeresek a személyzethiány miatti járatkimaradások. Mint emlékeztettek, a MÁV szóvivője nemrég azt közölte, hogy augusztusban 30 olyan vonat volt, amely személyzethiány miatt nem tudott elindulni.
Reagált a MÁV
A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója később, az MTI érdeklődésére közölte: nem a mozdonyvezetők hiánya, hanem rossz munkaszervezés miatt maradt ki szerdán négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között. Hozzátette, hogy a személyi felelősségre vonás nem marad el.
Loppert Dániel hangsúlyozta, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál, átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot. Közölte, hogy tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.
A kommunikációs igazgató elmondta: egyre kevesebb pénztárosra van szükség az utasok jegyvásárlási szokásainak változása miatt, egyre többen vesznek MÁV alkalmazáson vagy interneten jegyeket. A jegypénztárokat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át. A jegyvizsgálóknál a betöltetlen pozíciókat munkaszervezéssel oldja meg a vasúttársaság – tette hozzá.
Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.