Antiszemita plakáttal támadták az ellenzéki képviselőjelöltet Erzsébetvárosban

Publikálás dátuma
2019.09.19. 13:19

Fotó: Borka-Szász Tamás Facebook oldala
„Ez nem egyszerűen egy plakátrongálás, ez antiszemita gyűlöletcselekmény” – mondta Niedermüller Péter. Az ügyben feljelentést tettek.
Egy akasztófára felakasztott Dávid-csillagot rajzoltak Borka-Szász Tamás erzsébetvárosi képviselőjelölt plakátjára. Erről Borka-Szász a kerületi rendőrkapitányság előtt, Niedermüller Péter ellenzéki polgármesterjelölttel tartott sajtótájékoztatóján beszélt. Niedermüller az eddigi kampány egyik legmegdöbbentőbb eseményének nevezte a történteket.
„Ilyen 2019-ben Magyarországon nem történhet meg. Ez nem egyszerűen egy plakátrongálás, ez antiszemita gyűlöletcselekmény”

– fogalmazott.

Hozzátette, hogy ez szigorúan összefügg azzal a politikával, amit a kormány folytat. A sajtótájékoztató után bementek a rendőrkapitányságra, hogy feljelentést tegyenek az ügyben.
Szerző

Budapesti városrész is bekerült a világ legmenőbbjei közé

Publikálás dátuma
2019.09.19. 12:28

Fotó: Népszava
41. lett a Bartók Béla út és környéke a brit Time Out magazin 50 legmenőbb és látogatásra ajánlott városrészt összegyűjtő listájában.
A világ legjobb városaiban is van különbség a látogatók és a lakosok kedvelt helyei között, ezért a brit Time Out magazin a világ minden tájáról több mint 27 ezer embert kérdezett meg a szülővárosuk legjobb, „túlhype-olt” és legkevésbé megbecsült részeiről - írta a We Love Budapest
A lap szerkesztői arra voltak kíváncsiak, nyílnak-e új helyek a környéken, mennyire engedheti meg magának az átlag városi, hogy ott éljen, van-e lehetősége az utazóknak, hogy a környéken járva megismerje a város kortárs művészetét, kulturális, gasztronómiai újdonságait, feltűnik-e, hogy a város egyre felkapottabb részéről van szó. Az 50 legmenőbb, látogatásra ajánlott városrész rangsorát a tokiói Shimokitazawát és a lagosi Onikant megelőzve a lisszaboni Arroios nevű negyed vezeti.
A listára, a 41. helyre felkerült a budapesti Bartók Béla út és vonzáskörzete is, a lap úgy fogalmaz, a városlakók ide szorulnak a külföldiek által előnyben részesített Pestről, és néhány vendéglátóhely mellett megemlítik, hogy a negyed hangulatát a az Eleven Tavasz művészeti fesztivál idején érezni leginkább.
Szerző

Négy vonat is kimaradt szerdán Budapest és Pécel között

Publikálás dátuma
2019.09.19. 11:04

Fotó: Népszava
A MÁV szerint nem a mozdonyvezetők hiánya, hanem rossz munkaszervezés áll a háttérben. A személyi felelősségre vonás nem marad el – tették hozzá.
Több száz utas kedden csak fél órás késéssel tudott elérni úti céljához amiatt, mert egyetlen nap alatt négy elővárosi vonatot sem tudott elindítani a MÁV – a Közlekedő Tömeg Egyesület (KTE) szerint azért, mert nem volt rájuk mozdonyvezető, írta a hvg.hu.
Ez a négy vonat nem indult el: • 3046 sz. G80-as gyorsított személyvonat, 19:05 Budapest-Keleti – 19:35 Pécel • 3238 sz. S80-as személyvonat, 21:05 Budapest-Keleti – 21:35 Pécel • 3021 sz. G80-as gyorsított személyvonat, 20:23 Pécel – 20:55 Budapest-Keleti • 3041 sz. S80-as személyvonat, 22:23 Pécel – 22:55 Budapest-Keleti Az egyesület szerint ez elszigetelt eset, rendszeresek a személyzethiány miatti járatkimaradások. Mint emlékeztettek, a MÁV szóvivője nemrég azt közölte, hogy augusztusban 30 olyan vonat volt, amely személyzethiány miatt nem tudott elindulni.

Reagált a MÁV

A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója később, az MTI érdeklődésére közölte: nem a mozdonyvezetők hiánya, hanem rossz munkaszervezés miatt maradt ki szerdán négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között. Hozzátette, hogy a személyi felelősségre vonás nem marad el. Loppert Dániel hangsúlyozta, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál, átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot. Közölte, hogy tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni. A kommunikációs igazgató elmondta: egyre kevesebb pénztárosra van szükség az utasok jegyvásárlási szokásainak változása miatt, egyre többen vesznek MÁV alkalmazáson vagy interneten jegyeket. A jegypénztárokat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át. A jegyvizsgálóknál a betöltetlen pozíciókat munkaszervezéssel oldja meg a vasúttársaság – tette hozzá. Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat. 
Szerző
Frissítve: 2019.09.19. 13:15