Az autóközlekedés történetének világszerte talán legismertebb legendája került a Közlekedési Múzeumba - írja saját honlapján az intézmény. Ráadásul a modellből is egy különösen izgalmas darabról van szó, ugyanis a megkímélt állapotú modell a 2013-as Old Timer Show-n kategóriájában aranyérmet szerzett, és még üzemképes is.
„Fontos célunk, hogy a magyar közlekedés kiemelkedő értékeit megőrizzük és bemutassuk. A most gyűjteményünkbe került Ford T-modell több mint kilencven éves, kiváló állapotban van és üzemképes. A típus magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen a tervezői csapatban két neves konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is dolgozott. Terveink szerint a múzeum frissen beszerzett Ford T-modellje többször is megjelenik majd eseményeinken a nagyközönség előtt” – nyilatkozta a jármű beszerzéséről Vitézy Dávid főigazgató.
A Ford T-modell gyártását 1908-ban kezdte meg Henry Ford cége, a Ford Motor Company. A T-modell a világ első népautója lett. Húsz évig gyártották, közel 15 és fél millió darab készült belőle. Az autó középosztálybeli amerikaiak tömegei számára tette lehetővé az utazást. Ez számít az első megfizethető autónak is, és az első típus volt, amelyet már futószalagon készítettek.
A Múzeum rendelkezik már egy ilyen gépkocsival, az azonban nincs üzemképes állapotban. A most gyűjteménybe került Ford T-Modell 1926-os gyártású, 4 személyes, 2.999 köbcentiméter hengerűrtartalmú, fekete színű jármű. A múzeum szakemberei olyan autóval szerették volna gyarapítani a múzeum gyűjteményét, amit számos program keretében megmutathatnak majd a látogatóknak az intézmény átfogó megújítása idején is. Ennek fényében különösen jó hír, hogy a több mint kilencven éves autó teljesen üzemképes állapotban van. Ráadásul a kocsi egészen kivételesen szép példány.