Tarlós szerint nem lesz túlárazott a Lánchíd-felújítás - most 34,5 milliárdos a legolcsóbb ajánlat

Publikálás dátuma
2019.09.28. 12:55

Fotó: Shutterstock
Vagy visszadobja az ajánlatokat, vagy nem, de a híd úgy megújul, mint a 3-as metró.
"A főpolgármester a túlárazott Lánchíd tendereket ugyanúgy visszadobja, ahogy kétszer is tette azt a 3-as metró infrastruktúra pályázataival. A Lánchíd pedig ugyanúgy megújul, ahogy felújítjuk a 3-as metrót is" - olvasható Tarlós István szombaton megjelent szűkszavú közleményében.
Ami a Lánchíd-tendert illeti, lejárt a közbeszerzési eljárás ajánlattételi határideje, a BKK pedig pénteken közzétette, melyik cég mennyiért vállalná a feladatokat. Így kiderült, jelen állás szerint
legkevesebb 34,5 milliárd forintba kerül majd a Lánchíd, a Széchenyi tér és a váralagút felújítása.

Hogy ezt Tarlós túlárazottnak ítéli-e, arról még nem nyilatkozott. A közlemény alapján mindenesetre azt lehet mondani: amennyiben nem "dobja vissza", úgy a főpolgármester indokolnak tartja a több tízmilliárd forint kifizetését.
Szerző
Frissítve: 2019.09.28. 14:25

Tudtukon kívül keveredtek bele világmárkák a győri Fidesz kampányába

Publikálás dátuma
2019.09.28. 10:25
Illusztráció
Fotó: Romain Fellens / dpa Picture-Alliance / AFP
A Carlsberg jogi lépéseket fontolgat, a Pepsi álla a padlón koppant - a szervező fideszes jelölt tagad.
Lagzi Lajcsi, Bódi Csabi és Curtis is fellép szombaton a győri "Gyárvárosi nyárbúcsúztatón", ahová bohóccal és "egész nap ingyenes légvárakkal" csalogatják a közönséget - hogy aztán a Fidesz-KDNP két jelöltje is beszédet mondhasson nekik. A hvg.hu azt írja, a kampány utolsó heteinek közeledtével megszervezett nagyvonalú buli "pártos" jellegéről viszont az esemény szórólapjain és a közösségi médiában terjesztett reklámon is hallgatnak, pedig a zenészeken és a bohócokon kívül 
a jelenlegi városvezető, az újraválasztásért induló Fidesz-KDNP-s Borkai Zsolt is színpadra áll, valamint Hajtó Péter fideszes képviselőjelölt is.

Borkai olyan intenzitással kampányol, hogy múlthéten másodszor is átadott egy fél éve elkészült futópályát. Hajtó éppen a rendezvény nevében is szereplő körzetben, Gyárvárosban, illetve Likócs városrészekben indul a képviselői posztért. Kormánypárti voltukra csak abból lehet következtetni, hogy naranccsal szedték a szórólapon a nevüket. A szórólappal viszont más gond is van:
azon úgy tüntettek fel két ismert italmárkát, mintha támogatnák az eseményt.

A Tuborg sör és a Pepsi logója is szerepel azon, pedig a hvg.hu megkeresésére azt mondták: erre nem adtak engedélyt és egyetlen pártot sem támogatnak. A Pepsi még csak jelen sem lesz, a Tuborgot forgalmazó Carlsberg Hungary Kft. pedig úgy szerződött egy eseménysorozatra, hogy nem tájékoztatták annak politikai színezetéről.
„Vizsgálatot indítunk annak feltárására, hogy védjegyünk hogyan kerülhetett az említett meghívóra, egyben felszólítjuk a rendezvény szervezőit, hogy a „Tuborg” márkajelzést a szórólapról azonnal hatállyal távolítsák el”

A Carlsberg jogi lépésekről is határozni fog.
Hajtó a lap megkeresésére azzal védekezett, hogy "kulturális jelegű eseményről" van szó, és a szervező cég olyan éves keretszerződést kötött, hogy minden kreatív anyagán ott kell lennie a világmárkák logóinak. Azoknak ellentmondva állítja, tőlük megkeresést nem kapott, pusztán óvatosságból mégis eltávolította a logókat.
Az eseményt egyébként Hajtó családjának limuzin- és partybusz kölcsönzésére, valamint majálisokra szakosodott vállalkozása, a Starband rendezi, jegyzi meg a lap. A név azonban egy weboldalat takar, amelynek tulajdonosa az a cég, amelyet a fideszes jelölt 68 éves édesanyja irányít ügyvezetőként. Maga Hajtó Péter neve mellett a cégadatbázis azt tünteti fel, hogy jelenleg a cégvezetéstől „eltiltás hatálya alatt áll”.
Szerző

Drága álmok és a valóság Veszprémben

Publikálás dátuma
2019.09.28. 09:22

Fotó: Facebook/V-Busz Veszprémi Közlekedési Kft.
A fideszes veszprémi városvezetés szerint megengedhetik maguknak a csődközelbe került közlekedési cég pénzelését.
A megyei jogú városok közül nyolcban az önkormányzat saját közlekedési cége oldja meg a helyi tömegközlekedést. Legutóbb Kecskemét, Tatabánya és Veszprém vált le az állami Volán társaságról, utóbbi helyen azonban máris botrányok övezik a lépést. A héten csütörtökön megtartott képviselőtestületi ülésen is központi téma volt a V-Busz Veszprémi Közlekedési Kft. helyzete, miután már áprilisban voltak előjelei, hogy a januári induláskor erre szánt pénz hamarosan elfogy és augusztusban egy rendkívüli közgyűlés keretében valóban újabb 480 millió forintot szavazott meg a fideszes többségű testület, hogy el lehessen kerülni a csődöt. Katanics Sándor ellenzéki képviselő tájékoztatása szerint a mostani ülésen is azért volt téma a helyi tömegközlekedés helyzete, hogy még a választás előtt rögzíthessék, milyen intézkedésekre, valójában szigorításokra, járatszűkítésekre van szükség, hogy ne dőljön össze a város tömegközlekedése. A kérdésre, hogy érdemes-e önteni a pénzt a durván veszteséges vállalkozásba, amikor a kormány épp államosítani készül a helyi tömegközlekedést, az ellenzéki képviselők azt a választ kapták az ülésen, hogy a központi terveket egyelőre nem kell komolyan venni, egyébként pedig a város megengedheti magának még az ekkora forrásátcsoportosítást is. A közlekedési vállalatnál október elsejére ígérik a belső vizsgálat eredményét, de ha ez nem mutat rá az ellenzéki képviselők által feltárt visszásságokra, Katanics Sándor azt ígéri, a nyilvánosság elé tárják a sorozatos rossz döntéseket.