Várhelyi Olivér más tárcát kaphat

Publikálás dátuma
2019.10.03. 22:05

Fotó: Mario Salerno / Európai Parlament
Elképzelhető, hogy nem a bővítési és szomszédságpolitikai, hanem a közlekedési portfólió lenne az övé.
“Aktív gondolkodás folyik a tárcacserén” — nyilatkozta a Népszava kérdésére Ujhelyi István szocialista EP-képviselő, az Európai Parlament közlekedési bizottságának alelnöke arról a brüsszeli szóbeszédről, hogy a biztosnak jelölt Várhelyi Olivér esetleg nem a bővítési és szomszédságpolitikai, hanem a közlekedési portfóliót kapná meg a következő Európai Bizottságban. Ismeretes, hogy az EP jogi bizottságának döntése nyomán Ursula von der Leyen megválasztott bizottsági elnök visszavonta a magyar Trócsányi László és a román Rovana Plumb jelölését a bővítési és szomszédságpolitikai, illetve közlekedési tárcára. Uniós megfigyelők nem tartják lehetetlennek, hogy UVL — aki még nem nyilvánított véleményt Várhelyi jelöléséről — kezdeményezni fogja, hogy a magyar és a még ismeretlen román jelölt cseréljenek feladatkört. Ha így lenne, akkor az Orbán Viktor kormányfő által javasolt Várhelyi Olivérnek a parlament közlekedési bizottsága előtt kellene számot adnia a felkészültségéről és alkalmasságáról, miután átjutott az összeférhetetlenségi vizsgálaton. A magyar újságíróknak nyilatkozó Ujhelyi István tudni vélte, hogy Budapest és Bukarest között puhatolózó tárgyalások folynak a portfólió cseréről. Ursula von der Leyen egyelőre a román kormány B-tervére vár. Az új jelölt személyét — egy hivatalos interjút követően — először jóvá kell hagynia. Mint a sajtó beszámolt róla, Várhelyi Olivér már túl van az állásinterjún. UVL csak a találkozókat követően dönthet az esetleges tárcacseréről. Mielőtt az újdonsült kiválasztottak a parlament színe elé kerülnének, a tagállamközi Tanácsnak is el kell fogadnia a jelölésüket, csak ezután kerülhet sor a meghallgatásuk időpontjának a kitűzésére.

Teljes egyetértésben megszavazta az "5-ös metró" tervét Óbuda-Békásmegyer önkormányzatának képviselőtestülete

Publikálás dátuma
2019.10.03. 21:15

Fotó: Népszava
Pedig alig lenne több előnye a szentendrei HÉV vonalán épülő lakóparkok árainak növelésénél.
"Óbuda-Békásmegyer önkormányzatának képviselőtestülete ma egyhangúlag támogatta a javaslatunk megvalósítását" - adta hírül közösségi oldalán csütörtökön a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Azt írják, a képviselőtestület úgy határozott, tervüket, ami a H5 HÉV-ből 5-ös metrót csinálna,
feltétlenül megvalósítandónak tartja, azt a továbbiakban a testület saját javaslataként jegyzi.

Emellett felkérik Bús Balázs fideszes polgármestert, hogy forduljon a kormányhoz annak érdekében, hogy a vonal fejlesztésével kapcsolatos, hamarosan kiírásra kerülő megvalósíthatósági tanulmányok, engedélyes és kiviteli tervek a kerület javaslatának figyelembevételével készüljenek el.
Szeptember közepén a Magyar Nemzet hasábjain ismertette a VEKE azt az elképzelését, mi szerint az 5-ös HÉV-et el kellene ásni. Az első gödör - egy kéregvezetésű alagútszakasz - Békásmegyer után kezdődne, Rómaifürdő előtt érne véget, és a jelenlegi Csillaghegy megállóhelyet vagy ötszáz méterrel eltolná. Ezzel a megálló jóval távolabb kerülne a már felépült, illetve a még most épülő tömbházaktól, az élelmiszer-boltoktól, a háziorvosi rendelőtől és a gyógyszertártól. Helyette egy kifejezetten kertvárosias, ritkábban lakott részre kerülne. A VEKE többek közt azzal érvelt a megálló áthelyezése mellett, hogy általa gyorsulna az autós forgalom, mert megszűnne három vasúti átkelő - ám ezekből egy így is csak gyalogos átkelőhely, autóforgalom nélkül. Egy másik érvük szerint az új nyomvonal azért lenne jobb, mert egyenes.
A terv része még egy alagút, ami Kaszásdűlő után kezdődne, és a jelenlegi végállomás, a budai Batthyányi tér helyett valahol Csepelen érne véget, miután útba ejti Pest belvárosát. Ez felveti azt a problémát is, hogy a vonal megint csak az egyébként is zsúfolt belvároson vinné keresztül azokat az embereket is, akik nem oda tartanak. Mindezzel együtt járna a vonal átnevezése "metróra" - hogy ettől nem válna valódi metróvonal belőle, arról már jelent meg cikk a Népszavában.
A terv egyetlen kézzelfogható előnye az lenne, hogy a HÉV vonalán lévő telkek, valamint az azokon jelenleg épülő lakóparkok ára a zajterhelés csökkenése miatt jócskán emelkedne.
Szerző

Az önkormányzat épületében találta meg a rendőrség a szekszárdi ellenzéktől ellopott plakátokat

Publikálás dátuma
2019.10.03. 19:15
Ismeretlenek rendszeresen megrongálják a szekszárdi ellenzék kampányplakátjait
Fotó: Facebook / Illés Tamás
A letépett plakátok miatt büntetőügy folyik, dolog elleni erőszakkal elkövetett lopás vétségének megalapozott gyanúja miatt.
Szeptember közepén történt, hogy feljelentést tett Illés Tamás szekszárdi ellenzéki képviselőjelölt, amiért ismeretlenek ellopták a hirdető tábláit, melyeken a fideszes polgármester ellen induló Bomba Gábor polgármester-jelölttel kampányol. Illés csütörtökön közösségi oldalán azt írta,
a rendőrök megtalálták a kampánytáblákat, amik az önkormányzat épületéből kerültek elő.

Ezt egy levél képével támasztja alá, ami arról szól: a 10 táblát dolog elleni erőszakkal elkövetett lopás vétségének megalapozott gyanúja miatt folyó büntetőügyben eddig lefoglalva tartották, de most már átveheti őket Illés.
Szekszárdon nem a plakátjaik letépkedése és eltulajdonítása az egyetlen, ami nehezíti az ellenzéki Éljen Szekszárd Egyesület kampányát. Plakátolási kérelmüket "véletlenül" rossz helyre továbbította a jegyző szeptemberben, és mikor ez tisztázódott, arról kezdték faggatni őket, hogy egészen pontosan melyik villanyoszlopokra lógatnák ki kampányanyagaikat. Akkor úgy tűnt, a hivatali packázás eredményeként már csak az október 13-án esedékes választások után kaphat engedélyt plakátolásra a szekszárdi ellenzék. De korábban Bomba neve miatt is panasszal fordult a Helyi Választási Bizottsághoz a Fidesz egy képviselőjelöltje. Panaszát elutasították.
Szerző
Frissítve: 2019.10.03. 19:23