Előfizetés

Tőkét emeltek a Mészáros érdekeltségében lévő Mátrai Erőmű leányvállalatánál

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2019.10.16. 15:46

Fotó: Molnár Ádám / Népszava
Az emelést az egyszemélyes tulajdonos Mátrai Erőmű Zrt. teljesíti október 31-ig.
Az Opus Global Nyrt. közvetett tulajdonában álló Mátrai Erőmű Zrt. kedden arról döntött, hogy megemeli leányvállalata, a Mátrai Erőmű Bányászati Mélyépítő Kft. törzstőkéjét 250 millió forinttal 500 millió forintra – jelentette be az Opus Global szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A tőkeemelés célja, hogy a kft. bővíteni tudja tevékenységét, és belépjen a bányák segédgépekkel történő kiszolgálásába a szükséges földmunkagépek egy részének megvásárlásával. Az emelést az egyszemélyes tulajdonos Mátrai Erőmű Zrt. teljesíti október 31-ig. Az Opus MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a kft. tevékenységi körének bővítése új munkahelyeket teremt a Mátrai Erőművet kiszolgáló bányákban, Visontán és Bükkábrányban. A Mátrai Erőmű Zrt. 100 százalékos tulajdonába tartozó kft. az anyacéggel kötött keretszerződés értelmében 5 éven át, napi 24 órában támogatja majd segédgépekkel a bányagépek munkáját a visontai és bükkábrányi bányák területén. Az anyavállalat pénzbeli vagyoni hozzájárulásából lánctalpas dózereket és rakodógépeket szereznek be. A Mátrai Erőmű Bányászati Mélyépítő Kft. 2019. július 1-jétől végez kiskotrós és segédgépes munkákat Visonta keleti bányaterületén. Azért, hogy a cég hatékonyan elláthassa új feladatát, a Mátrai Erőmű Zrt. igazgatósága a társaság törzstőkéjét korábban már emelte, akkor 83 millió forintról 250 millió forintra. 

Matolcsy Ádám jó barátjának cége viszi el a jegybank kétmilliárdos kommunikációs tenderét

Koncz Tamás
Publikálás dátuma
2019.10.16. 14:53

Fotó: Tóth Gergő / Népszava
A Frank Digital vezetője és közvetett tulajdonosa Tiborcz Istvánnal is remek kapcsolatot ápol.
A választási láz sem befolyásolta a NER olajozottan működő gépezetét – derül ki az unió közbeszerzési értesítőben (TED) talált szerződésből, amit a K-Monitor szúrt ki először.
Mint a TED közli, a Frank Digital Kft. nyerte el a Magyar Nemzeti Bank 2019-re és 2020-as évre szóló, 1,95 milliárd forintos keretösszegű kommunikációs pályázatát. A Frank Digital Kft. cégvezetője (vállalkozásán a DryCom-on keresztül pedig jelenleg is közvetett tulajdonosa) Száraz István. Szárazról –aki egy harmadik cégén, a New Wave Medián keresztül egy időben az VS.hu és a kormányszócsővé átalakított Origo tulajdonosa is – és köztudott, hogy barátja Matolcsy Ádámnak, a jegybankelnök fiának, aki közel két évig vezette az Origót kiadó vállalatot.
Tehát a jegybank kétmilliárdos pályázatán a Matolcsy-család egyik jó barátjának és üzleti partnerének érdekeltsége tarolt.

Családban marad

De Száraz nem csak velük, hanem Orbán Viktor vejével, Tiborcz Istvánnal is kiváló kapcsolatokat ápolhat: a HVG értesülései szerint Tiborcz beszáll a borkereskedelemben, és ebben a komoly vendéglátós múlttal és idegenforgalmi beruházásokkal rendelkező Száraz is a segítségére lehet. Az is beszédes, hogy a Népszava újságírói éppen Szárazt látták kipattanni egy luxusautóból Tiborcz új budai villájánál.
Az már csak hab a tortán, hogy a Frank Digitalon az épp felszámolás álló Növekedési Hitelbank (NHB) hagyott jelzálogjogot az Opten céges adatbázisa szerint – az NHB pedig Matolcsy György unokatestvére, Szemerey Tamás tulajdonában áll. A pályázat nyertese ráadásul komótosan, egyedül kocoghatott be a célba, hiszen a tender másik indulója, a tavaly az év médiaügynökségének kikiáltott Wavemaker Hungary Kft. érvénytelen ajánlatot tett a közbeszerzési dokumentumok szerint.

Megdupláznák a rövidtávú repülőutakra kivetett adót Németországban

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2019.10.16. 12:55

Fotó: Monika Skolimowska / AFP
A vonatjegyeket pedig tíz százalékkal olcsóbbá tennék.
A német kormány 7,5-ről 13,03 euróra emelné a rövidtávú, Németországon belüli és európai utakra kivetett adó mértékét – írja a Reuters, a hírt a 444.hu vette észre. Németország 2050-re teljesen szénsemlegessé szeretne válni, de az adó megduplázása radikálisabb lépés lenne, mint amire eddig számítottak. A közepes távolságú utakra kivetett adó 23,43-ról 33,01 euróra, a hosszútávú utaké pedig 42,18-ról 59,43 euróra növekedne. A kormány 740 millió euró extra adóbevételre számít, ha jövő áprilisban életbe lépnek az új szabályok, ebből a vonatjegyekre kivetett adó 19-ről 7 szézalékra történő csökkentését finanszíroznák, ami nagyjából tíz százalékkal tenné olcsóbbá a jegyeket. A rövid távú utak adóját azért növelnék nagyobb arányban, mert ezek extrém mértékben növelik a széndioxid-kibocsátást.