A választási láz sem befolyásolta a NER olajozottan működő gépezetét – derül ki az unió közbeszerzési értesítőben (TED) talált szerződésből, amit a K-Monitor szúrt ki először.
Mint a TED közli, a Frank Digital Kft. nyerte el a Magyar Nemzeti Bank 2019-re és 2020-as évre szóló, 1,95 milliárd forintos keretösszegű kommunikációs pályázatát.
A Frank Digital Kft. cégvezetője (vállalkozásán a DryCom-on keresztül pedig jelenleg is közvetett tulajdonosa) Száraz István. Szárazról –aki egy harmadik cégén, a New Wave Medián keresztül egy időben az VS.hu és a kormányszócsővé átalakított Origo tulajdonosa is – és köztudott, hogy barátja Matolcsy Ádámnak, a jegybankelnök fiának, aki közel két évig vezette az Origót kiadó vállalatot.
Családban marad
De Száraz nem csak velük, hanem Orbán Viktor vejével, Tiborcz Istvánnal is kiváló kapcsolatokat ápolhat: a HVG értesülései szerint Tiborcz beszáll a borkereskedelemben, és ebben a komoly vendéglátós múlttal és idegenforgalmi beruházásokkal rendelkező Száraz is a segítségére lehet. Az is beszédes, hogy a Népszava újságírói éppen Szárazt látták kipattanni egy luxusautóból Tiborcz új budai villájánál.
Az már csak hab a tortán, hogy a Frank Digitalon az épp felszámolás álló Növekedési Hitelbank (NHB) hagyott jelzálogjogot az Opten céges adatbázisa szerint – az NHB pedig Matolcsy György unokatestvére, Szemerey Tamás tulajdonában áll.
A pályázat nyertese ráadásul komótosan, egyedül kocoghatott be a célba, hiszen a tender másik indulója, a tavaly az év médiaügynökségének kikiáltott Wavemaker Hungary Kft. érvénytelen ajánlatot tett a közbeszerzési dokumentumok szerint.