Az állam megvette a Telenor negyedét

Publikálás dátuma
2019.10.31. 16:59
Orbán Viktor árnya vetül a mobilszolgáltatóra
Fotó: Pelsoczy Csaba
Régi vágya volt az államnak egy mobilszolgáltató.
A PPF Csoport eladta a magyarországi Telenor cégek, a Telenor Magyarország és a Telenor Real Estate 25 százalékát az Antenna Hungáriának - közölték a felek csütörtökön. A partnerek új holdingot hoztak létre, amely vegyesvállalatként működik a PPF Csoport 75 és az Antenna Hungária 25 százalékos tulajdonában. A Telenorral tavaly nyáron Mészáros Lőrincet és érdekeltségeit is hírbe hozták, végül azonban a PPF, a cseh milliárdos, Petr Kellner holdingcége vásárolta meg a norvégoktól (amúgy a bolgár, a montenegrói és a szerb leányvállalattal együtt).  A tájékoztatás szerint a Telenor Magyarország üzleti működését továbbra is a PPF irányítja, a cég menedzsmentje és vezetősége változatlan formában folytatja munkáját. Az Antenna Hungária stratégiai partnerként egy-egy főt delegál az új holding igazgatóságába és felügyelőbizottságába, valamint egy-egy megfigyelőt a Telenor Magyarország és a Telenor Real Estate igazgatóságába és felügyelőbizottságába. A közlemény idézi Ladislav Bartoniceket, a PPF Csoport távközlési befektetésekért felelős részvénytulajdonosát, aki elmondta: az ügylet megerősíti piaci pozíciójukat ezen az erős versenyt mutató piacon, valamint bizonyítéka annak is, hogy a PPF közepes méretű távközlési cégként hosszú távon elkötelezett a közép-kelet-európai régió iránt. Sárecz Zsolt, az Antenna Hungária elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a közös stratégiai szinergiák kihasználása lehetővé teszi az Antenna Hungária és a Telenor számára, hogy még jobb és komplexebb szolgáltatásokat nyújtsanak a magyar lakossági média- és telekommunikációs piacon, valamint üzleti partnereiknek.

Ismét kamatot vágott a Fed, s most megállhatnak

Publikálás dátuma
2019.10.31. 16:42

Fotó: MANDEL NGAN / AFP
Az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) monetáris politikai döntéshozó testülete, a nyíltpiaci bizottság (FOMC) szerdai ülésén 25 bázisponttal 1,50-1,75 százalékra csökkentette az irányadó dollárkamatsávot a szeptember 18. óta érvényes 1,75-2,00 százalékról. A kamatcsökkentés mértéke megfelelt a piaci várakozásoknak. Jerome Powell jegybankelnök megfelelőnek ítélte meg a mostani kamatszintet. A Fed egymás után háromszor vágott. Most azért állhatnak le, mert az Egyesült Államok növekedésében lassulást várnak az elemzők. Ami azt jelenti, hogy az idei 2,3 százalékos éves növekedést 2020-ra 1,5 százalék válthatja fel. Sokan idén még egy vágást vártak, ami ezek után már nem biztos.
Szerző
Témák
alapkamat

Milliárdokat akar bármi áron behajtani a MÁV a nem fizető utasoktól

Publikálás dátuma
2019.10.31. 13:48

Fotó: Népszava
Persze arról nem beszél a vasúttársaság, hogy mi van a késsekkel, vagy azokkal az állomásokkal, ahol képtelenség jegyet venni, és így tovább.
A MÁV START 2019 szeptemberi követeléseinek összértéke mintegy 300 ezer kiszabott bírság alapján 5,8 milliárd forint, amiből a menetdíj több mint 586 millió forintot, a pótdíj és egyéb költségek több mint 5,2 milliárd forint összeget tesznek ki. A vasúttársaság közölte: a rendelkezésre álló összes polgári jogi eszközt – ideértve különösen a fizetési meghagyásos eljárást, a polgári peres eljárást és a végrehajtási eljárás megindítását – felhasznál a nem fizető utasokkal szembeni igényérvényesítés során. A bírság kifizetésénél lehetőség van részletfizetésre, fizetési halasztásra is. Egyébként egyre több bliccelő rendezi a kiszabott bírságot, mert míg 2017-ben 63 millió forint folyt be a vasút kasszájába a kiszabott bírságokból, 2018-ban ez a szám már megközelítette a 100 millió forintot.  2014-2018 között mintegy 93 ezer utassal szemben 288 ezer esetben léptek fel jegy nélküli utazás vagy egyéb vasúti szabályszegés okán a MÁV-START munkatársai. Közülük 18500 utas rendelkezik 4 vagy több bírsággal. A felszámított bírságok értéke ezen időszakban közel 2,9 milliárd forint volt, ami nagyságrendileg 540 millió forint összegben menetdíjból, és 2,3 milliárd forint értékben pótdíjból tevődik össze. Ebből 2018 végéig 331 millió forintot sikerült behajtani.   Külső partnernek több, mint 19 ezer követelést adtak át, melyből közel 800 fizetési meghagyásos, 7300 végrehajtási szakaszban van, a MÁV-START sajátmaga több mint 1000 követelés esetében kezdeményezett jogi eljárást. A vasúttársaság telefonhívásokkal, levélkampányokkal, SMS-ekkel szólítják fel az adósokat és ösztönzik az együttműködésre. A bliccelők a menetjegyüket csak emelt összegű pótdíj megfizetése mellett válthatják meg járatokon. A pótdíj összege a vonaton 2600, míg utólagosan fizetve 8000 forint. Amennyiben a bliccelő a bírságot nem fizeti meg 30 napon belül, úgy már 12000 forintos pótdíjat kell fizetnie, és a tartozása követeléskezelési és postaköltséggel, illetve adott késedelmi kamattal is tovább növekszik.  
Szerző
Témák
MÁV
Frissítve: 2019.10.31. 16:37