Rossz év vár a fővárosi autósokra, írja az Mfor, 2020-ban ugyanis összeérhet a hármas metró déli és középső szakaszának rekonstrukciója, illetve várhatóan hozzálátnak a Lánchíd felújításának is. Ami a metrófelújítást illeti, a Tarlós által beharangozott átadási határidő már nyár végén se tűnt tarthatónak, már augusztusban három hónapos lemaradással számolt a BKV. A portál forrásai a csúszást immáron egy évesre teszik. Így az alagút és az állomások felújításával várhatóan 2021 őszére végeznek.
Mégsem várhat a BKV még csaknem két évet a középső szakasz felújításának megkezdésével. Egyrészt a vonalnak ez a legrégebben épült és éppen ezért legrosszabb állapotban lévő része. Másrészt a 2021-es kezdéssel kockára tennék az uniós források felhasználását - a 2014-2020 közötti uniós pénzügyi ciklusban elnyert összesen 172 milliárd forint támogatás terhére nem nyújtható be számla 2023 után. A kivitelezői tenderben pedig eleve 38 hónapban határozták meg a munka várható idejét. Az uniós pénz már csak azért sem árt, mert a vonal felújítási költsége a kezdeti 120, majd 180 milliárdról időközben 217 milliárd forintra ugrott.
A leghosszabb, középső szakasz 9 állomásának felújítására azonban - olcsó ajánlat híján - továbbra sincs kivitelező. Mivel már minden törvényben rögzített határidőből kicsúsztak, a városvezetésnek hamarosan döntenie kell: elfogadja a vártnál drágább ajánlatot és győztest hirdet vagy új pályázatot ír ki, amely újabb hónapokkal tolja ki a kezdést, miközben nem biztos, hogy hoz jobb ajánlatot, elvégre ez nem kormányberuházás, ahol előre rögzíthetik az árat. Az Mfor információi szerint a döntéshozók inkább a szerződéskötés felé hajlanak.
A további csúszás esélyét növeli, hogy a működés közben végzett előzetes állapotfelmérés nem igazán szűrte ki a hibákat. A legrosszabb állapotban lévő középső szakasz kibontásakor pedig még több rejtett hibát találhatnak. A közlekedési cég azt ígéri, hogy a középső szakasz rekonstrukciójának ütemtervét hamarosan megjelenteti a projekt hivatalos honlapján.
A hármas metró nagyobbik részének (teljes, illetve részleges, bizonyos állomásokra kiterjedő) lezárása, illetve a metró buszokkal való pótlása önmagában iszonyatosan megterheli majd a fővárosi utakat. Erre a tervezett káoszra rakódhat rá a Lánchíd lezárása, továbbá az alagút és a pesti villamos-közúti aluljáró renoválása miatt várhatóan kialakuló közlekedési anomália. Az átkelő és a Váralagút felújítására kiírt tender bontására nem sokkal az önkormányzati választás előtt került sor, a főváros azóta megkezdte a tárgyalásokat a jelentkezőkkel. A felújításról szóló kormányhatározat csak 18 hónapnyi lezárást engedélyez, de ez csak a közúti forgalom korlátozására vonatkozik, a felújítás időtartama 30 hónap.