Áder visszaküldött egy törvényt az Országgyűlésnek

Publikálás dátuma
2019.12.12. 12:57
Képünk illusztráció
Fotó: Mateusz Wlodarczyk / AFP
Az államfő több ponton nem ért egyet a kedden megszavazott jogszabállyal.
Az államfő több ponton nem ért egyet az egyfokú járási hivatali eljárások megteremtésével összefüggő, az Országgyűlésben kedden megszavazott jogszabállyal, ezért megfontolásra visszaküldte azt a törvényhozásnak. Az erről szóló levél a parlament honlapján jelent meg csütörtökön. Áder János három pontban fogalmazta meg kifogásait. Közölte, hogy
  • a javaslat vitája során több, megalapozott kifogás fogalmazódott meg, amelyeket a törvényalkotási bizottság összegző módosító javaslata kívánt orvosolni, ezt azonban nem fogadta el a parlament,
  • az elfogadott törvény számos pontatlan megfogalmazást, ellentmondásos rendelkezést tartalmaz, és ebben a formájában nem illeszkedik a hatályos jogrendszerbe,
  • és a törvény kiemelt célja a közigazgatási eljárásokra vonatkozó egységes, és az alaptörvénnyel összhangban álló bírói joggyakorlat kialakítása, ami feltétlenül igényli az igazságszolgáltatásban dolgozók anyagi és egyéb megbecsülését, ezt azonban az elfogadott jogszabály nem teszi lehetővé.
Szerző
Frissítve: 2019.12.12. 14:05

A Kanári-szigeteken, Las Vegasban, Dubajban és Panamában is járt a Honvédség repülője

Publikálás dátuma
2019.12.12. 12:13

Fotó: honvedelem.hu
A Honvédelmi Minisztérium nem árulta el, hogy kiket és miért utaztatott az egzotikus helyszínekre a Magyar Légierő.
Orbán Viktor miniszterelnök tavaly sokszor utazott a frissen beszerzett új honvédségi repülőgépekkel, és büszkén pózolt mellettük. Azóta viszont a Magyar Honvédség két-két utasszállítójával és luxusrepülőgépével kapcsolatos adatokat letiltották az internetes repülőgépfigyelő oldalakról, így egy ideje nem lehetett tudni, mikor merre járnak – írja az Átlátszó. A portálnak
most mégis sikerült megszerezni a repülőgépek összes eddigi útvonalát, amikből kiderül, hogy a honvédség két Airbus A319 és két Dassault Falcon 7x típusú repülője olyan helyeken is járt az elmúlt évben, mint Dubaj, Las Vegas, Málta vagy Panama.

A Honvédelmi Minisztérium az Átlátszó kérdésére nem árulta el, hogy kiket és miért utaztatott az egzotikus helyszínekre a Magyar Légierő. A portál összesítéséből többek között kiderül, hogy – a 604-es lajstromjelű Airbus 2018-as úticéljai között főként olyan európai városok voltak, mint Belgrád, Köln, Ljubljana, Linköping, Luxemburg, Oslo, Split, Zágráb, Varsó, de járt a gép Tbilisziben, a görög Chios szigetén, és a népszerű spanyol üdülőhelyen, Alicante-ben is. A legegzotikusabb útja 2018. november közepén egy kiruccanás volt Dubajba, ami után Bandar Lengeh-ben (Irán) és Khoy-ban (Azerbajdzsán) bukkant fel a repülő. Az idei évben a 604-es Airbus számos utat tett meg a franciaországi Bordeaux-tól kezdve a litván Kaunas-on át a törökországi Zonguldakig, és feltűnt az oroszországi Magnyitogorszkban is. 2019-es útjai közül a legérdekesebb az októberi 10.-13. közötti, 3 napos tartózkodás a népszerű görög üdülőhelyen, Thesszalonikiben. Onnan hazatérve, rövid budapesti pihenő után, október 14-én a 604-es az azerbajdzsáni Qabala városába ment, majd 15-én jött vissza Budapestre. A kormany.hu tájékoztatása szerint ekkor Orbán Viktor a Türk Tanács VII. csúcstalálkozóján vett részt Azerbajdzsán fővárosában, Bakuban. A miniszterelnök Facebook-oldalán pedig a látogatásról közzétett, „Keleti partnerség” című albumban szerepel is két olyan fotó, amelyeken felismerhető a honvédségi csapatszállító.
a 605-ös lajstromjelű Airbus 2018. április-június között Magyarországon belül mozgott a Kecskemét-Szolnok-Budapest háromszögben, majd következtek az európai úticélok: például Brüsszel, Bukarest, Köln, Ljubljana, Luxemburg, Oslo, Párizs, Szófia, de volt a repülő Moszkvában és Tbilisziben is. Idén februárban Isztambulban, Tel-Avivban és Kairóban is járt a 605-ös repülőgép, ami a Miniszterelnöki Kabinetiroda által közzétett fotók szerint Izraelbe és Egyiptomba Orbán Viktort vitte. 2019. május elején 3 napot töltött a 605-ös a Spanyolországhoz tartozó Kanári-szigetek második legnagyobb tagján, a turisták körében nagyon népszerű Fuerteventura szigetén (a 604-es gép novemberben töltött 3 napot ugyanitt). Június 30-án a 605-ös repülő egy másik kedvelt nyaralóhelyre, a spanyolországi Alicante városába ment, és még aznap vissza is jött Budapestre. Majd egy héttel később, július 6-án megint kiment Alicante-ba, ahonnan ismét még aznap haza is jött. 2019. november 19-én pedig Dubajban tűnt fel a 605-ös honvédségi Airbus. Ugyanitt járt 2018 novemberében a másik, 604-es Airbus is. 
a 606-os lajstromjelű Dassault Falcon tavaly járt Brüsszelben, Genfben, Londonban, Münchenben, Nápolyban, Párizsban, valamint a horvátországi Brac szigetén is. 2019-ben a honvédségi business jet egzotikusabb helyszínekre repült:
  • februárban az Egyesült Arab Emírségek két városában, Dubajban és Abu Dhabiban volt,
  • márciusban Tel-Avivban járt,
  • április közepén Mexikóvárosba és Panamavárosba ment,
  • április 28-tól május 2-ig Las Vegasban volt,
  • május és július közepén, valamint szeptember végén Washingtonba repült,
  • október végén Abu Dhabiban és Dohában bukkant fel,
  • november elején Sanghajban, Tokióban és Moszkvában volt,
  • november végén Máltán, Sevillában és Genfben járt.
– az először HA-LKX polgári lajstromjellel repülő, azóta 607-es lajstromot kapott Dassault Falcon első útja Brazíliába vezetett 2018 szilveszterén, amikor Orbán Viktor miniszterelnököt vitte Jair Bolsonaro brazil elnök beiktatására. Ezután a repülő sokáig Franciaországban volt, majd onnan 2019 márciusában jött vissza Magyarországra, ahonnan még polgári lajstrommal, de már a honvédségi szürkére festve a 606-ossal együtt ment Tel-Avivba. Április óta az egykori HA-LKX már a 607-es katonai lajstromot használja, és a transzponderadatok szerint a többi géphez hasonlóan rengeteget repül. Többnyire olyan „átlagos” európai helyszíneken volt idén, mint Belgrád, Berlin, Brüsszel, Genf, Párizs, Stockholm, Varsó, Zágráb. Április végén 5 napig volt Pekingben, májusban pedig 4 napig Párizsban tartózkodott. Május közepén Washingtonban, majd Tel-Avivban járt, júniusban Kijevben, júliusban pedig két kanadai városban, Torontóban és Vancouverben volt. „Nagyon valószínű, hogy a honvédségi repülőgépek esetenként kikapcsolt transzponderrel is repülnek, mert több olyan utat is találtunk, amelyeknek nincs nyoma a transzponderadatokban. A 606-os Falcon transzponderjeleit például 2019. április 14. és 18. között csak Magyarországon észlelték, de spotterek lefotózták Máltán április 15-én és április 17-én is” – írja a portál.
HA-LKX és és 606-os lajstromú gép március 19-én Tel-Avivban
Fotó: Rami Mizrahi / Jetphotos
Szerző
Frissítve: 2019.12.12. 12:36

„Legalább fájjon” – mondta Kövér a házszabály szigorításától

Publikálás dátuma
2019.12.12. 11:22
Kormánypárti politikusok Hadházy Ákost szerelik le épp, aki táblákat tartott fel a miniszterelnök beszéde alatt
Fotó: Erdős Dénes / Népszava
Ezután elnézést kért a megfogalmazásért. A házelnök számonkérte az ellenzéket, hogy miért kell „háborús hisztériát” kelteni az Országgyűlésben.
Kövér László az Infordárió Aréna című műsorában beszélt a házszabálynak a képviselői magatartást szabályozó szigorításáról. A házelnök azt mondta, a módosítástól azt várja, hogy „legalább fájjon”, majd elnézést kért az ironikus megfogalmazásért – vette észre a 444.hu. Szerinte egyébként a képviselők nem léptek át olyan határokat az elmúlt hetekben és hónapokban, mint amit egy évvel ezelőtt még megtettek. Az interjú elején azt kérdést is megkapta, miért nem fér el egyetlen ellenzéki jelölt sem a Médiatanácsban, amit éppen kedden töltött fel a parlament ismét fideszes tagokkal. Erre Kövér számonkérte az ellenzéket, hogy miért kell „háborús hisztériát” kelteni az Országgyűlésben, majd közölte: amíg az ellenzék nem kompromisszumkész más kérdésekben, addig a Fidesz-KDNP is érvényesíteni fogja az akaratát. Kövér László mindemellett közölte:
  • az őszi ülésszak alatt meghozott gazdasági és családpolitikai törvényeknek az a célja, hogy az elmúlt évek tendenciáinak folytatásaként a magyar gazdaságot a külső környezet negatív változásaitól függetlenítsék, továbbra is emelkedő pályán tartsák;
  • ennek hasznából pedig igyekezzenek egyre nagyobb mértékben támogatni a családokat a demográfiai trend megváltoztatása érdekében;
  • pártja egy erős Európai Uniót és egy erős, határozott Európai Néppártot szeretne;
  • pártja sok mindenben nem ért egyet az új Európai Bizottság elnökének elképzeléseivel, de Ursula von der Leyen legalább magatartásában, habitusában óriási különbséget mutat elődjéhez képest, és párbeszédre törekszik;

Civilek is „belekontárkodnak”

Arról is kérdezték, hogyan kerülnék el, hogy a jövőben a Borkai Zsoltéhoz vagy Lakner Csabáéhoz hasonló ügyekről szóljon a választási kampány. Kövér szerint ha egy pártban előre megpróbálnák kiszűrni a múltjuk miatt támadható politikusokat, az szétverné a politikai közösséget, úgyhogy mindaddig, amíg „valaki nem bizonyítja az erre való érdemtelenségét”, addig az általuk ismert információk alapján mindenkinek megelőlegezik a bizalmat. Szerinte a két ügyben közös, hogy „valójában nem is ismerjük a tényeket magukat, a tények egyfajta szelektált sűrítményét ismerheti a közvélemény, amit elénk tártak, nem hátsó szándékok nélkül, hanem azzal a szándékkal, hogy kárt okozzanak azoknak, akik a közélet porondjára léptek egyik vagy násik oldalon”. Azt mondta, ezt nem feltétlenül pártok csinálják, időnként civilek is „belekontárkodnak”, és van, amikor a média a maga „szenzációhajhász” logikájával teremt olyan helyzeteket, amiben a képviselőknek, jelölteknek még módjuk sincs a becsületük megvédésére.
Szerző
Frissítve: 2019.12.12. 17:53