Az összesen 360 négyzetméteres napelem-fólia évi 62 ezer kilowattórányi áramot termel, amivel évente több mint 21 tonnányi szén-dioxidtól kímélik meg a környezetet. A Low Carb elnevezésű, kísérleti jellegű EU-s projekt kivitelezője a Wien Energie, Bécs energiaszolgáltató vállalata azért ezt a technológiát választotta, mert a napelem-fóliák ötször könnyebbek, mint a hagyományos napelem-modulok, ráadásul rugalmasak is, így megfeleltek az Ottakring metróállomás statikai és villámvédelmi követelményeinek. A termelt zöldáramot a mozgólépcsők, liftek és a világítás működtetésére használják – írta a Greenfo.
A Low Carb projekt célja, hogy az európai városok mobilitási szolgáltatói drasztikusan csökkentsék a széndioxid-kibocsátásukat. A programban hét uniós ország tizenkét közlekedési vállalata, önkormányzata, egyeteme és mobilitási szakértője vesz részt. A program befejezéseként, 2022-ben a résztvevők ajánlásokat fogalmaznak meg, hogy milyen intézkedésekkel lehet 2050-re 60 százalékkal csökkenteni a közösségi közlekedés károsanyag-kibocsátását Európában. A Low Carb projektet az Európai Unió kétmillió euróval támogatja.