A 40 éves pilóta teljesítményét ugyanakkor háttérbe szorította a címvédő Mercedes, amely csütörtökön meghökkentő kormány-felfüggesztés megoldással rukkolt elő. A videófelvételeken jól látszik, hogy Hamilton egyenes szakaszokon közelebb húzta magához a kormányt, majd azt visszatolta eredeti helyére.
Egyből el is indultak a találgatások, hogy az úgynevezett DAS-ra (dual axis steering, vagyis dupla tengelyes kormányzás) keresztelt megoldás megfelel-e a szabályoknak.
„A szabályok egyértelműek azzal kapcsolatban, hogy mi tilos a kormányzási rendszerrel, és mi eléggé biztosak vagyunk benne, hogy megfelelünk az előírásoknak” – mondta James Allison, a Mercedes technikai vezetője.
„Amikor először megláttam a megoldást, azt gondoltam, hogy Hamilton fel fog borulni. Egész biztos, hogy szabályos a dolog, máskülönben nem használhatnák” – fogalmazott a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
„Számomra igazán ösztönző látni, hogy a csapatom továbbra is innovatív és elöl marad a játékban. Biztonsági szempontból nem volt problémás, az Nemzetközi Automobil Szövetség számára is rendben van a projekt” – mondta Hamilton.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko viszont koránt sem olyan biztos abban, hogy szabályos a Mercedes újítása.
„Ha aktívan megváltoztatod a kerékdőlést vagy a kerékösszetartást vezetés közben, az megváltoztatja a gumik felszínének a pályával való érintkezését. Ez pedig ha csak nagyon kis mértékben is, de változtat a szabad magasságon. Ez pedig be van tiltva, mivel a rendszer az aktív felfüggesztésnek felel meg” – jelentette ki.
Pénteken az első barcelonai teszthét utolsó napja következik a csapatok számára.