Március 13-tól hajnali két óráig közlekednek majd a metrók a hét végén. Az intézkedés a 2-es és 4-es vonalat érinti péntekenként és szombatonként – írja a Világgazdaság keddi számában.
Az M3-ason a folyamatban lévő rekonstrukció miatt nem lép életbe a meghosszabbított menetrend, és az M1-es kisföldalatti is megússza az üzemidő meghosszabbítását.
A Világgazdaság információi szerint a kezdeményezés a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-től (BKK) indult, a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) pedig próbált ellenállni, de sikertelenül. A másfél milliárd forintot a BKK pluszfinanszírozásként megpróbálta kijárni a fővárosnál, de a Városháza nem adott pénzt arra hivatkozva, hogy a hatékonyságnövelés pénz nélkül is megvalósítható.
A hosszabb nyitvatartásban nem csak az infrastruktúra üzemeltetése kerül pénzbe, extra munkaerőt is be kell állítani. A járművezetők ugyanis nem túlórázhatnak, így több dolgozóra lesz szükség. Karbantartóból is több kell, mivel csökken a hibák kijavítására rendelkezésre álló idő.
A lap forrásai szerint az átalakítást nem feltétlenül indokolják az utazási szokások, mivel az éjfél után közlekedő szerelvényeken átlagban 20-30-an utaznak. Ez viszont megváltozhat, mivel a BKK a metró működési idejének meghosszabbításával párhuzamosan csökkentené az éjszakai buszjáratok számát is.