Nőnap alkalmából az Amnesty International Magyarország kezdeményezésére több munkaadó is vállalja, hogy egy éven belül, 2021. március 8-áig nyilvánosságra hozza, milyen bérkülönbségek vannak a női és férfi munkavállalóik között. A 444.hu azt írja, a bérkiegyenlítést célzó ”Egy Lépéssel Közelebb” kampányához már csatlakozott
A magánszéférából például a SPAR, a Netpincér vagy az IKEA ígérte ezt meg, de a csatlakozók között szerepel a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma (SZEF) és a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) Nőtagozata is. Az Amnesty azt szeretné elérni, hogy a kampány nyomán minél több munkaadó vállalja, hogy teljes átláthatóságot teremt a bérezési gyakorlatában a nemek közötti különbségeket illetően. Ez fontos lépés lenne ahhoz, hogy az egyenlő díjazás elve jobban érvényesülhessen a munkahelyeken.
A nők világszerte átlagosan még mindig kevesebbet keresnek, mint a férfiak, nincs ez másképp az Európai Unióban, és ezen belül Magyarországon sem - emlékeztet a portál. Az Eurostat legfrissebb adatai szerint itthon 14,2 százalékkal alacsonyabb a nők átlagos bruttó órabére, mint a férfiaké. A KSH 2019 első félévére vonatkozó számításai szerint
Ha ebbe azt a „láthatatlan”, kifizetetlen, de annál valóságosabb munkát is beleszámítanánk, amit a háztartásokban jellemzően a nők végeznek, a különbség még jelentősebb lenne. A két nem közötti bérkülönbségek egyfelől az üvegplafon-jelenségből adódnak: a munkaerő-piacon jóval kevesebb nő dolgozik magasabb, vezető pozíciókban a munkahelyeken, mint férfi. De az is gyakori, hogy ugyanannyi munkáért, ugyanabban a munkakörben a férfiak magasabb bért kapnak, mint női kollégáik.