Még az idén elkezdik annak az új Duna-hídnak az építését, ami Kalocsát és Paksot, bővebben pedig Bács-Kiskun és Tolna megyét fogja összekötni. A beruházás előkészületei gőzerővel folynak, írja a 24.hu, heteken belül várhatóan az is kiderül, ki kapja meg a megbízást a 1133 méter hosszú, 12 támaszon álló, 2×1 sávos építmény kivitelezésére. Az építkezést kiemelt állami beruházássá nyilvánították, így a híd (ld. a Magyar Építők által közzétett fenti látványterven) is látható a kivitelező kiválasztása után 40 hónappal már állhat is. A portál azt írja, ennek érdekében viszont
Az építési és a környezetvédelmi engedély már a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. zsebében van, az utóbbiban engedélyezte a Tolna Megyei Kormányhivatal Szekszárdi Járási Hivatala a fairtást. A 24.hu szerint annak ellenére tették ezt lehetővé, hogy a híd nyomvonala a természetvédelmi szempontból kitüntetett jelentőségű, Tolnai Duna elnevezésű természetmegőrzési területet érinti, amely a Kiskunsági, illetve a Duna-Dráva Nemzeti Parkhoz tartozik. A hatóság szerint ugyanis a 23,6 hektár kiirtandó helyszín 89 százaléka "degradált", az ember természetátalakító hatásainak kitett terület, az építkezés és az üzemeltetés pedig "elviselhető" következménnyel jár majd az élővilágra nézve.
A kormány 2015-ben rendelkezett arról, hogy a Paks 2 projekttel összefüggésben tanulmányban kell vizsgálni egy Paks és Kalocsa között összeköttetést biztosító híd megvalósíthatóságát. Csak a tanulmányra 870 millió forintot különítettek el. A hídépítést Lázár János jelentette be, kiemelve, hogy az új hídra azért van szükség, hogy az atomerőmű-beruházásban minél hatékonyabban részt tudjanak venni a Bács-Kiskun megyében élők is. Ugyanakkor a Duna ezen szakaszára feleslegesnek tűnik egy újabb átkelő, mivel Kalocsától 27 kilométerre délre található az alig használt Szent László híd, északon pedig Dunaújvárosnál, az M8-as átkelőjén, illetve a dunaföldvári Beszédes József hídon lehet keresztezni a folyót. A kormány által megrendelt tanulmányt készítő Hegymagas Kft. 2015-ben 36,6 milliárd forintra becsülte a projekt költségeit, ez a 24.hu szerint
A portál idéz egy a Közlekedéstudományi Szemlében megjelent tanulmányt is, e szerint a hidat ugyan használhatja majd 100-120 ember, amíg Paks 2 épül, de a beruházás megtérülése a környező települések jövőképe szempontjából még nem látható. Ebben azt is megjegyzik, hogy a Kalocsai járásban élők inkább az utak felújítását, valamint egy kompkikötő megépítését szorgalmazzák.