közszolgáltatás;koronavírus;

2020-03-13 18:56:02

Nem kapcsolják ki az energiaszolgáltatásból a tartozó háztartásokat

Mostantól az NKM, az Elmű-ÉMÁSZ és az E.ON sem kapcsolja ki az energiaszámlával tartozó háztartásokat.

Egyetlen lakossági ügyfélnél sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ – közölte késő délután az ország szinte egészét lefedő két áramszolgáltató csoport. A moratórium azonnal életbe lép és visszavonásig érvényes.

Az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ mindent elkövet azért, hogy hozzájáruljon a koronavírus terjedésének megelőzéséhez és felkészüljön egy lehetséges járványhelyzetre – fogalmaznak. Céljuk, hogy ügyfeleik, munkatársaik, partnereik és hozzátartozóik egészségét megóvják, ugyanakkor szolgáltatásainak biztonságát garantálják.

A két vállalatcsoport ezért azonnali hatállyal felfüggeszti lakossági ügyfeleiknél a tartozás miatti kikapcsolásokat. A cégek a szüneteltetéssel kívánnak hozzájárulni ahhoz, hogy a veszélyhelyzet időszakában minden ügyfelük számára biztosított legyen a villamosenergia-ellátás.

A döntés az E.ON Energiakereskedelmi Kft.-vel és az Elmű-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt.-vel egyetemes szolgáltatói szerződésben álló lakossági ügyfelekre vonatkozik és a lakosságon kívüli, illetve más energiakereskedővel szerződésben álló ügyfeleket nem érinti.

(A két cég közleménye szó szerint megegyezik, aminek minden bizonnyal az az oka, hogy az Elmű-ÉMÁSZ nemrég az E.ON-csoporthoz került.)

A koronavírus miatt kialakult helyzetben az NKM Nemzeti Közművek szintén felfüggeszti a kikapcsolásokat a lakossági áram- és földgázszolgáltatás területén – közölte az állami szolgáltató úgyszintén késő délután az MTI-vel. Az intézkedés visszavonásig érvényes.

A tájékoztatás szerint a kikapcsolás felfüggesztése nem csak a védendő fogyasztókat érinti, hanem a 60 napon túli számlatartozást felhalmozó lakossági ügyfeleket is. Azokra azonban nem vonatkozik, akiket már kikapcsoltak. A közleményben a szolgáltató hangsúlyozza: az NKM a biztonság érdekében minden téren csökkenteni kívánja az ügyfelek és a munkavállalók közötti személyes érintkezést. Arra kérik az ügyfeleket, hogy az irodák helyett válasszák a telefonos és az online ügyfélszolgálatot vagy mobilapplikációkat. De a megkereséseket írásban is el lehet juttatni a társaság e-mail- és postacímére.

A Nemzeti Közművek folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzettel kapcsolatos fejleményeket. További intézkedést szükség esetén ennek ismeretében tesznek, ezekről haladéktalanul tájékoztatják az ügyfeleket – írják a közleményben.