FKF;E.ON;Főtáv;ügyfélszolgálatok;Elmű-Émász;NÚSZ;NKM;koronavírus;

Illusztráció

- Bezárnak az ügyfélszolgálatok

Az NKM Nemzeti Közművek, az E.ON, az Elmű-ÉMÁSZ és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató az összes, a Főtáv és a Fővárosi Közterület-fenntartó pedig a legtöbb ügyfélszolgálati irodáját bezárja. Ügyintézés mostantól neten, telefonon, levélben.

Az NKM Nemzeti Közművek az új típusú koronavírus további terjedésének megakadályozása céljából, további rendelkezésig bezárja ügyfélszolgálati irodáit – közölte a cég szombaton. Ügyfeleiket arra kérik, hogy ezalatt válasszák a teljes üzemmel működő online és telefonos elérhetőségüket, mobilalkalmazásukat, vagy juttassák el megkeresésüket írásban a társaság e-mail- vagy postacímére. Honlapjukon minden információt közzétesznek. A regisztráció néhány percet vesz igénybe.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a járványveszély miatt hétfőtől március 31-ig szünetelteti a személyes ügyfélszolgálatot. Az ügyfeleknek szintén a telefonos és online elérhetőségeiket ajánlják. Az ügyfelek bármilyen ügyet intézhetnek ily módon. A cég minden megkeresésre válaszol – írták. A személyes ügyfélszolgálat átmeneti felfüggesztése ugyanakkor nem mentesít az ügyintézési felelősség és az úthasználati díj megfizetése alól – szögezték le.

Ügyfelei és munkatársai egészségmegóvása érdekében valamennyi ügyfélszolgálati irodájában ideiglenesen felfüggeszti a személyes ügyintézést az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ – közli a két, tavaly azonos tulajdonosi körhöz került áramszolgáltató szó szerint megegyező közleménye. Az ügyfelek hétfőtől digitális felületeiken, azaz online, telefonon vagy e-mailben intézhetik ügyeiket. A döntés visszavonásig érvényes. Az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ mindent elkövet annak érdekében, hogy hozzájáruljon a koronavírus terjedésének megelőzésére tett kormányzati lépésekhez és felkészüljön egy lehetséges járványhelyzetre. A két társaság célja, hogy ügyfeleik, munkatársaik, partnereik és hozzátartozóik egészségét megóvja, ugyanakkor garantálják szolgáltatásaik biztonságát a kihirdetett veszélyhelyzet idején is.

Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és a jelenlegi helyzetben biztonságosabb az ügyintézés – teszik hozzá. A két áramcég arra kéri ügyfeleit, hogy lépjenek be, illetve, ha még nem tették, regisztráljanak az online ügyfélszolgálaton (www.eon.hu/ugyintezes, valamint https://ker.elmuemasz.hu), ahol kényelmesen és teljes körűen intézhető mérőállás-diktálás, számla- és egyenlegmegtekintés, számlafizetés, e-számlára-váltás és értesítés tervezett üzemszünetekről. A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében kérik ügyfeleik együttműködését, hogy a telefonos ügyfélszolgálatot (https://www.eon.hu/hu/lakossagi/elerhetosegek.html, illetve https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/telefonos-ugyfelszolgalat) csak sürgős esetben keressék a következő időszakban.

A koronavírus magyarországi terjedése miatt a Főtáv március 16-ától a dél-budapesti kivételével szünetelteti ügyfélszolgálati irodáiban a személyes ügyintézést; a rendelkezés visszavonásig érvényes – közölte a fővárosi távfűtő cég pénteken. A Dél-budapesti ügyfélszolgálati iroda a főváros XI. kerületében, a Barázda utca 20-30. alatt található. A következő időszakban a Főtáv ügyfelei az online ügyfélszolgálati felületen (http://www.fotav.hu/lakossagi-ugyfelek/ugyfelszolgalat/ugyintezes-interneten/) intézhetik ügyeiket. Mindenkit arra kérnek, hogy az éjjel-nappal hívható telefonos elérhetőséget (06-1-700-7000) ebben az időszakban műszaki jellegű hibabejelentésre használják.

A koronavírus-helyzet miatt hétfőtől átmenetileg szünetelteti a II. kerületi, Fő utcai ügyfélszolgálati iroda és a XI. kerületi Barázda utcai ügyfélpult működtetését az FKF – közölte a fővárosi társaság pénteken. Az Ecseri úti Központi Ügyfélszolgálati Iroda ellenben a megszokott munkarendben áll az ügyfelek rendelkezésére. Arra kérnek ugyanakkor mindenkit, hogy lázas, beteg állapotban személyes ügyintézés helyett a szolgáltatásaikkal kapcsolatos kérdés, bejelentés esetén ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálatukat (06 80 353 353) keressék, vagy írjanak az [email protected] e-mail-címre. Egyúttal kérik az ügyfeleket, hogy ügyintézésre elsődlegesen az online ügyfélszolgálatot használják (https://www.fkf.hu/online-ugyintezes). Az intézkedés visszavonásig érvényes – áll az FKF közleményében.

A Fővárosi Vízművek honlapján található közlemény szerint Fő utcai ügyfélszolgálati pultjuk a kialakult járványügyi veszélyhelyzet miatt 2020. március 16-tól átmenetileg zárva tart. Központi, valamint a város vonzáskörzetében lévő ügyfélszolgálataikon munkatársaik továbbra is a megszokott munkarendben fogadják ügyfeleinket. Arra kérnek azonban mindenkit, hogy a többi ügyfél és ügyintézőik fertőzésveszélyének kiküszöbölése érdekében, ha tehetik, válasszák a biztonságos és gyors online ügyintézést (https://ugyfelszolgalat.vizmuvek.hu). Lázas, beteg állapotban a személyes ügyfélszolgálati iroda látogatása helyett hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat.

 

Az NKM, az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ péntek este jelentette be, hogy egyetlen, vele szerződött háztartásnál sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot és - az NKM esetében - a gázt. Ezzel járulnak hozzá ahhoz, hogy a veszélyhelyzet időszakában minden lakossági ügyfél számára biztosított legyen az energiaellátás. Az NKM közlése szerint az intézkedés azokra nem vonatkozik, akiket már kikapcsoltak. 

Az Európai Bizottság összesen mintegy 300 milliárd forinttal támogat uniós zöldáram-fejlesztéseket, a kormány pedig bizottságot alapít környezetkímélő buszok elosztására.