Előfizetés

Majdnem 1 millióan akarták látni Orbán Viktort

Kósa András
Publikálás dátuma
2020.03.18. 16:10

Túlterhelték a látogatók a miniszterelnöki Facebook-oldalt, ezért tátogott némán Orbán Viktor.
Nem lehetett élőben követni Orbán Viktor közösségi oldalán tett bejelentését a koronavírussal kapcsolatos új kormányzati intézkedésekről, mert az oldal elérhetetlen volt, később pedig csak hang nélkül lehetett látni a valamit bejelentő kormányfőt. A köztévé híradója szintén nem tudta élőben adni a bejelentést. Havasi Bertalan a miniszterelnök sajtófőnöke a Népszava megkeresésére azt írta: „az élő közvetítés hibája technikai okokból következett be, mert majdnem 1 millióan próbáltak egyszerre bekapcsolódni az adásba, és ezt a Facebook rendszere nem bírta el”. További kérdésekre, miszerint indul-e az ügyben vizsgálat, tervezik-e, hogy felülvizsgálják a gyakorlatot, hogy a kormányfő a közösségi oldalán tesz bejelentéseket, egyelőre nem kaptunk választ.

Orbán rendkívüli bejelentés helyett időnként a papírjába pillantva némán tátog

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.03.18. 15:23

Orbán Viktor rendkívüli bejelentést tesz 15 órakor a Facebookon - harangozták be már jó előre. Eleve kérdés, miért a Facebookon, miért nem a 90 milliárdért fenntartott közmédiában. A Facebookon mindenesetre nem tett semmilyen bejelentést, az eleve 10 perces késéssel kezdődött élő bejelentkezés egy hang nélkül zajlott. Hosszú percekig egy zászló lengedezett a képen zenei aláfestéssel, majd megjelent Orbán Viktor, a hang viszont elment, így nem tudhatjuk, mit akar bejelenteni. De legalább szorgalmasan csinálta, mert végigolvasta a papírjára írtakat, mindezt teljes némaságban. 
A köztévé híradójának is megoldhatatlan feladatot jelentett a miniszterelnöki bejelentés közvetítése. Orbán Viktor Facebook-oldalának elérhetősége valószínűleg a túlterheltségtől akadozott (volt, aki a tátogó miniszterelnököt sem láthatta, mert kép se volt), ez láthatóan a Híradó szerkesztőit is váratlanul érte, akik szintén egyeneseben akarták közvetíteni a bejelentést, de pár másodperc után kénytelenek voltak belátni, hogy ez nekik sem megy és híreket mondani helyette. Az ügyben a következő kérdéseket küldtük el Havasi Bertalannak, a miniszterelnök sajtósának és a köztévének: 
  • Indítanak-e vizsgálatot az ügyben, várható-e felelősségre vonás akár a köztévé, akár a miniszterelnök kommunikációs stábja részéről?
  • Felülvizsgálják-e a gyakorlatot, hogy Orbán Viktor közösségi oldalán tesz bejelentéseket?
  • Történik-e vizsgálat és felelősségre vonás amiatt, hogy a miniszterelnök közösségi oldalán sem lehetett követni a bejelentést?
A válaszokat természetesen közölni fogjuk. Frissítés: megjött a válasz. A Facebook a hibás.

Sorszámot nem adnak, csak időponttal rendelkezőket fogadnak a kormányablakok és okmányirodák

MTI
Publikálás dátuma
2020.03.18. 14:51

Fotó: Népszava
Azt is kérik, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressük fel.
Szerdától csak időponttal rendelkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák és más kormányhivatali ügyfélszolgálatok, a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ügyfélfogadása pedig határozatlan ideig szünetel a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozásáért - közölte a Miniszterelnökség szerdán az MTI-vel. A közleményben azt írták, hogy a kormányablakokban és az okmányirodákban nem lehet sorszámot húzni, az ügyfélkapus azonosítóval rendelkezők a magyarorszag.hu oldalon, az ügyfélkapuval nem rendelkezők pedig az éjjel-nappal ingyenesen hívható 1818-as telefonszámon kérhetnek időpontot. A kormányhivatalokba és járási hivatalokba történő időpontfoglalás lehetőségeiről a kormanyhivatal.hu oldalon lehet tájékozódni. A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát is - tették hozzá. Tájékoztattak arról is, hogy az elkészült okmányokat nem lehet személyesen átvenni az ügyfélszolgálatokon, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat kizárólag postai úton kézbesítik. A közlemény szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2,8 millió adózó személyijövedelemadó-bevallását készítette el, azokat az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetik. Az elfelejtett ügyfélkapus felhasználónevet mostantól az ingyenesen hívható 1818-as kormányzati ügyfélvonalon keresztül is meg lehet kérdezni. A Miniszterelnökség arra kéri a lakosságot, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Személyes ügyintézéskor pedig az ügyféltéren kívül, egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.