A koronavírus terjedésének lassítása/megállítása mindannyiunk ügye. A sajtónak pedig elemi kötelessége, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel szolgálja ezt a célt. A Népszavában közölt kutatás (a Publicus Intézet készítette) tanulsága szerint a magyarok kétharmada úgy hiszi: az emberek felelőssége, hogy a lehető legkevésbé terjedjen el a járvány (értsd: mindenki vigyázzon honfitársaira, és csak a legszükségesebb esetben mozduljon ki otthonából). Hogy ez a gondolat ne csak „elvi alapvetés” maradjon, hanem a mindennapok magától értetődő gyakorlatává váljon, számos hazai médium közösen hívja fel a figyelmet a „kellő távolságtartásra” pénteki címlapján. A „Maradjon otthon” kampányban részt vesz többek között a Blikk, az Index, a Magyar Nemzet, a 24.hu, a Bors, a hvg.hu, a Magyar Hírlap, a 444, a Magyar Hang, a Media1 és sok megyei napilap.