felmérés;járvány;koronavírus;

2020-05-06 15:51:26

Ipsos: Főleg Budapesten jellemző az otthoni munkavégzés

A felmérés szerint a nők 11 százaléka vesztette el állását a járvány hatására.

Az Ipsos Omnibusz felmérte, hogy a koronavírus-járvány milyen hatással volt a mindennapi életre. A kutatás szerint – amelyet a hvg.hu szemlézett – több lett az álláskereső és csökkent a bizalom a média iránt, viszont egyre tudatosabban élnek a magyarok és bíznak a gyógyszergyártókban. 

A tudósokban és a WHO-ban (Egészségügyi Világszervezet) bíznak leginkább a koronavírussal kapcsolatban, míg a közösségi média az átlagos bizalomindexének enyhe növekedése mellett is a legkevésbé hiteles forrás.

A cég friss felmérése szerint a megkérdezettek 48 százaléka érzi túlzónak a vírus körüli médiaaktivitást. A 18-39 évesek kifejezetten szkeptikusak a járvány súlyosságát illetően.

Kétharmados többség bízik abban, hogy a gyógyszergyártók kifejlesztik a vakcinát. A válaszadók 37 százaléka úgy véli, júniusra visszaáll a korábbi rend.

A leginkább érintettek a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők, ebben a csoportban negyedük munkája vagy munkahelye szűnt meg az elmúlt hónapokban. 

Leginkább a diplomások élnek a home office lehetőségével (58 százalék), míg a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezőknek csak 24 százaléka tud így dolgozni. Főleg Budapesten jellemző (63 százalék) az otthoni munkavégzés.

A tömegközlekedési eszközöket továbbra is körülbelül a kétharmados többség kerüli. A gyakori kézmosás vagy a fertőtlenítőszer használata továbbra is fontos a magyaroknak. A felmérés alapján a rendezvényeken való részvétel vagy a külföldi és belföldi utazások gyakorisága várhatóan megközelíti majd a járvány előtti időszakét.

A lakosság negyede attól teszi majd függővé a felvett szokásai enyhítését, hogy elérhető lesz-e a koronavírus elleni védőoltás. Ötödük pedig elsősorban a kormány vagy a járványügyi hatóság/tisztifőorvos bejelentését várja a vészhelyzet végéről.

A felmérést 1000 felnőttkorú magyar állampolgár online megkérdezésével. Az országos minta reprezentálja a hazai 18 éven felüli népességet.