Nekünk a Mangóval indul a balatoni nyár Györökön – így jelentette be vasárnap este közösségi oldalán Szijjártó Péter, hogy neki megkezdődött a pihenés. A külügyminiszter egy fényképet is közölt, amin nagyobbik fiával és vélhetően a györöki étterem tulajdonosával pózol baráti közelségben – mögöttük pedig jól olvashatóan látszik a felirat: Mango Beach Restaurant.
A fotó rögtön több problémát is felvet: az első, hogy Szijjártó sokadik alkalommal nem tartja be a nem egy háztartásban élőkre nézve még mindig kötelező 1,5 méteres védőtávolságot.
A fénykép ráadásul reklámnak is minősülhet. Szijjártó ugyanis közszereplő: Facebook-oldalát 93 ezren kedvelik és közel 140 ezren követik, a politikus beleesik abba a kategóriába, amit a Gazdasági Versenyhivatal véleményvezérként, influenszerként tart számon.
Fotójával tehát nem csak egy élethelyzetet, eseményt örökített meg, hanem egy éttermet népszerűsített, ezt a tényt pedig akkor is jeleznie kellene, ha a fotó közzétételéért semmilyen támogatást nem kapott.
Erre egyébként a fénykép több kommentelője is felhívta a figyelmet, mondván, más oldalakon kötelező kiírni, ha reklámoznak valamit.