MÁV;esőzés;Nagymaros;földomlás;sárlavina;

Markoló ássa ki a  törmelék alól a vágányokat a Nagymaros-Szob vasúti vonalon

- Júliusra szabadítják ki a sárlavina alól a nagymarosi síneket

Nyolcszáz köbméternyi kő zúdult a vasúti pályára, hetekig tart még a törmelék és a sár eltakarítása.

Szombat reggel, munkagépekkel látott hozzá a MÁV leányvállalata a Nagymaros és Szob közötti vasúti pályaszakasz felszabadításához. A vonatközlekedés – egyelőre csak egy vágányon – várhatóan július második hetében indulhat újra a szobi vonalon – írja közleményében a ki a MÁV.

A társaság beszámolója szerint  

a szerdai esőzés több, mint egy kilométernyi szakaszon öntötte el sárral, kövekkel a pályát a Dömösi átkelésnél. Mintegy 70 méteren a vágány alatti töltés is károsodott, az ágyazatot kimosta a hegyoldalról lezúduló víz. Az omlások során 800 köbméternyi, 10-50 centiméteres darabokból álló kőtörmelék került a vasúti pályára.

Előzetes becslések szerint a vágányok szabaddá tétele jövő hét második felére fejeződhet be, ezt követi a támfal mögött összegyűlt anyag kitermelése, elszállítása, amely várhatóan 7-10 napot vesz igénybe. Az első vágány így július második hetében szabadulhat fel; a másik vágánynálelőször az omladékot kell eltávolítani, ezután lehetséges az omlás következtében keletkezett károsodások helyreállítása, ami hosszabb időt vesz igénybe. 

Nagymaros és Szob között a helyreállítás ideje alatt pótlóbuszok szállítják az utasokat, melyek kerülő útvonalon: Kóspallag–Márianosztra felé közlekednek a 12-es főút lezárása miatt. 

A MÁV leírásában arra is kitér, hogy honnan és mikor indulnak a vonatpótlók a Nyugati pályaudvarról érkező járatokhoz csatlakozva. A közleményt teljes terjedelmében itt lehet elolvasni

Léptek a szocialisták, miután az EU bírósága jogszabálysértőnek ítélte a külföldről támogatott civil szervezetek megbélyegzését.