BKV;veszteség;BKK;elektronikus jegyrendszer;

Karácsonyék keresik a BKK-nak milliárdos veszteséget okozó e-jegyrendszer felelőseit

A főpolgármester azt ígéri, a ciklus végéig, vagyis 2024-ig biztosan megvalósul a másfél évtizedes terv.

Az elmúlt évek legnagyobb budapesti botránya, az elektronikus jegyrendszer totális bukás okozta, hogy a BKK 4,7 milliárd forintos veszteséggel zárta a 2019-es évet – írta pénteki Facebook-bejegyzésében Karácsony Gergely.

 – Jegyrendszer nincs, ellenben hiányzó milliárdok vannak. Nem lehet, hogy ne legyen felelőse az elmúlt évek legnagyobb budapesti botrányának, ezért megpróbáljuk kirángatni a gödörből az ügyet – írta Karácsony, aki szerint a drámai hiány egyik oka 6,1 milliárdos kiesést okozott, amit 2019-ben számoltak el. 

Az ügyről még csütörtökön, a BKK és a BKV tavalyi beszámolói alapján írt a hvg.hu.  A cikk szerint az e-jegyrendszer miatti veszteség és az alulfinanszírozottság miatt volt 4,7 milliárd forint volt a BKK vesztesége 2019-ben. Ugyanakkor a BKV sem büszkélkedhet, ahol 3,8 milliárdra rúg a veszteség.

A főpolgármester azt írta, hogy egy vizsgálóbizottság, a BKK új vezetése és a hatóságok is dolgoznak azon, hogy kiderüljön, az előző városvezetés politikai felelőssége mellett kiket terhel büntetőjogi felelősség. A városvezetés kíváncsi arra, hogy „milyen magánzsebekbe vándoroltak értékelhetetlen teljesítmény nélkül az adóforintok milliárdjai”. 

„Bár nem nulláról, de jókora mínuszból kell indulnunk, a ciklus végéig biztosan lesz elektronikus jegyrendszer Budapesten”- ígérte meg Karácsony Gergely.

Az e-jegyrendszert, amit egy ideig „RIGO” néven is emlegettek, már másfél évtizede meg akarja valósítani a mindenkori városvezetés. Először chipkártyaként harangozta be még a kétezres évek közepén Demszky Gábor akkori főpolgármester és Aba Botond volt BKV-vezér, de abból sem lett semmi.