Az elmúlt évek legnagyobb budapesti botránya, az elektronikus jegyrendszer totális bukás okozta, hogy a BKK 4,7 milliárd forintos veszteséggel zárta a 2019-es évet – írta pénteki Facebook-bejegyzésében Karácsony Gergely.
– Jegyrendszer nincs, ellenben hiányzó milliárdok vannak. Nem lehet, hogy ne legyen felelőse az elmúlt évek legnagyobb budapesti botrányának, ezért megpróbáljuk kirángatni a gödörből az ügyet – írta Karácsony, aki szerint a drámai hiány egyik oka 6,1 milliárdos kiesést okozott, amit 2019-ben számoltak el.
Az ügyről még csütörtökön, a BKK és a BKV tavalyi beszámolói alapján írt a hvg.hu. A cikk szerint az e-jegyrendszer miatti veszteség és az alulfinanszírozottság miatt volt 4,7 milliárd forint volt a BKK vesztesége 2019-ben. Ugyanakkor a BKV sem büszkélkedhet, ahol 3,8 milliárdra rúg a veszteség.
A főpolgármester azt írta, hogy egy vizsgálóbizottság, a BKK új vezetése és a hatóságok is dolgoznak azon, hogy kiderüljön, az előző városvezetés politikai felelőssége mellett kiket terhel büntetőjogi felelősség. A városvezetés kíváncsi arra, hogy „milyen magánzsebekbe vándoroltak értékelhetetlen teljesítmény nélkül az adóforintok milliárdjai”.
Az e-jegyrendszert, amit egy ideig „RIGO” néven is emlegettek, már másfél évtizede meg akarja valósítani a mindenkori városvezetés. Először chipkártyaként harangozta be még a kétezres évek közepén Demszky Gábor akkori főpolgármester és Aba Botond volt BKV-vezér, de abból sem lett semmi.