Néha egészen nehéz követni, hogy egy-egy állami cég úgynevezett leányvállalata mennyi forrást költhet el, hogy honnan, milyen pénzt kapott. Más a helyzet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szárnyai alatt működő Magyar Divat & Design Ügynökséggel (MDDÜ), a számok ugyanis itt elég egyértelműek - a cég a tavalyi állami pénznek idén több mint duplájához jutott hozz, írja a hvg.hu.
A kulcsfigura az igazgató: Bata-Jakab Zsófiát a szakmában gyakorta Orbán Ráhel barátnőjeként emlegetik, ezért az MDDÜ-t is sokan a miniszterelnök lányához közeli ügynökségnek tartják.
Szóval az MDDÜ-nek első, teljes évében 1 milliárd forintot utalt az MTÜ, és a vállalkozás saját bevallása szerint többek között 26 hazai és nemzetközi rendezvényt szervezett, illetve elindított egy mentorprogramot, és stratégiai megállapodást kötött a többek között startupokkal foglalkozó Hiventures-szel. A honlapra kitett szerződéslista meglehetősen szerény, így abból nehéz pontos képet kapni arról, hogy az egyes projektek mennyibe kerültek.
Idén az MTÜ 2,3 milliárdot juttatott a cégne, hogy mire, az elég homályos, mivel a hivatalos indoklás csupán annyi, hogy a dotáció célja a "Magyar Divat- és designipar fejlesztésével kapcsolatos feladatok megvalósításának támogatása."