Előfizetés

Sztrájkbizottság alakult a Continental makói telephelyén

MTI
Publikálás dátuma
2020.10.23. 15:13

Fotó: Rosta Tibor / MTI
A szakszervezet kifogásolja, hogy az üzemben tavasszal a termelés visszaesésére hivatkozva csökkentették a dolgozói létszámot, az elmúlt időszakban azonban a megrendelések emelkedése nyomán munkaerőhiány lépett föl. A vállalkozás tudatta: cégvezetés folytatni kívánja a kollektív szerződés egyeztetését.
A szakszervezet és a vezetés között folyó tárgyalások megakadása miatt sztrájkbizottság alakult a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában csütörtökön – tájékoztatta a Vegyipari Dolgozók Szakszervezete (VDSZ) az MTI-t. A vállalkozás pedig tudatta: cégvezetés folytatni kívánja a kollektív szerződés egyeztetését. A VDSZ közleménye szerint a Continental makói gyáregységében nyár óta tartottak a megbeszélések, miután a munkáltató egyoldalúan felmondta a kollektív szerződést. Az egyeztetések azonban lassan haladtak, és várhatóan csak novemberben folytatódhatnak. A szakszervezet kifogásolja, hogy
az üzemben tavasszal a termelés visszaesésére hivatkozva csökkentették a dolgozói létszámot, az elmúlt időszakban azonban a megrendelések emelkedése nyomán munkaerőhiány lépett föl. A szűkülő munkavállalói létszám miatt a növekvő igényeket egyre nehezebben tudják kielégíteni. A dolgozók terhelése jelentősen nőtt, egyes munkavállalóknak hosszú ideje nincs szabad hétvégéjük.

A közlemény idézte Székely Tamás, a VDSZ elnökét, aki szerint nem maradt más eszköz a nyomásgyakorlásra, mint első lépésként a sztrájkbizottság megalakítása. A Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. közleménye szerint július 1-jén kezdték meg az egyeztetést a makói és váci telephelyen a kollektív szerződés megújításáról annak érdekében, hogy a közel húsz éve készített és időközben kiegészített megállapodást a jelenlegi munkaerőpiaci környezethez és az aktuális szabályozáshoz igazítsák. A cégvezetés szerint fontos, hogy a szerződés által szabályozott munkaviszonyra vonatkozó jogok és kötelezettségek tartalma és annak gyakorlása, valamint a szakszervezet és a munkáltató együttműködésének hatékonysága is maximálisan hozzájáruljon a vállalat jövőbeli sikeréhez és fenntarthatóságának biztosításához. Ugyanakkor növelni kell a rugalmasságot a váci és makói telephely eltérő adottságainak kezelésére, ami korábban korlátozottan volt lehetséges. A vállalat a munkavállalók és a munkáltató szempontjából minél kiegyensúlyozottabb megoldásra törekszik az új kollektív szerződés megalkotásakor, együttműködésben a szakszervezettel. A közleményben leszögezték,
a munkáltató továbbra is készen áll a kollektív szerződés megújítására, és bízik abban, hogy mihamarabb megállapodás születik, amihez minden résztvevő elkötelezettsége és konstruktív hozzáállása szükséges.

A sztrájkbizottság megalakulásáról csütörtök délután tájékoztatta a munkavállalókat a szakszervezet, a munkáltató felé követeléseket nem fogalmaztak meg ezidáig – áll a közleményben. A Magyarországon nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói és váci telephelyének a csoport legnagyobb és legmeghatározóbb tagja. Vácott hűtő-fűtő csövek és üzemanyagtömlők gyártása és szerelése mellett, műanyag- és fémtermékeket állítanak elő. Makón hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végzik. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 10 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2019-ben meghaladta a 73 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózott eredménye 2018-ban 2,644 milliárd forint volt, a 2019-es évet pedig 3,294 milliárd forint veszteséggel zárta a vállalkozás.

Automatikusan meghosszabbodik a hitelmoratórium

MTI
Publikálás dátuma
2020.10.22. 10:54

Fotó: Népszava
Csak azt kell külön jelezni az érintetteknek, ha mégis tovább fizetnék a törlesztőrészleteket.
Automatikusan meghosszabbodik a hitelmoratórium, csak azt kell külön jelezni az érintetteknek, ha mégis tovább fizetnék hitelük törlesztőrészleteit – mondta Gion Gábor, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkára csütörtök reggel az M1-en. A műsorban arról beszéltek, hogy jövőre 400-450 milliárd forint maradhat a családoknál és a vállalkozásoknál annak köszönhetően, hogy a kormány javaslatára az Országgyűlés elfogadta az év végén lejáró hitelfizetési moratórium féléves meghosszabbításáról szóló törvényjavaslatot. Gion Gábor emlékeztetett, a hosszabbítással minden gyermeket nevelő család, minden nyugdíjas, továbbá a munkanélküliek és a közfoglalkoztatottak élhetnek, valamint azok a vállalkozások, amelyeknek a bevétele jelentősen csökkent. A moratóriummal a gyermeket várók is élhetnek, ha a magzat már legalább 12 hetes, de erről tájékoztatni kell a bankot – tette hozzá. Gion Gábor felhívta a figyelmet, hogy tetszőleges alkalommal lehet felfüggeszteni, majd újra fizetni a hitelt. A december 31-ig érvényben lévő moratóriumról azt mondta, a világon is egyedülálló, hiszen teljes körű és automatikus, illetve hosszabb ideig (9 hónapig) tart, mint más országokban.

Mészáros Lőrinc családi cége is beszállított TAO-pénzen az általa elnökölt felcsúti alapítványnak

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.10.22. 09:45

Fotó: Népszava
Adagolja A Felcsúti Utánpótlás-neveléséért Alapítvány a TAO-költéseiről szóló számlákat a jogerősen pert nyert DK-nak. A kiadott számlák összértéke töredéke a 2011 óta elköltött támogatásnak.
Marhanyelvet, cápaharcsát és argentin marha húspogácsát is vásároltak Felcsúton TAO-pénzből, de egy Rimini utazást is sikerült közpénzből fedezni – írja az mfor.hu. A Demokratikus Koalíció évek óta próbálja elérni, hogy a miniszterelnök által alapított és Mészáros Lőrinc elnöklésével működő A Felcsúti Utánpótlás-neveléséért Alapítvány TAO-költései nyilvánosak legyen. Az alapítvány több mint 30 milliárd forint TAO-támogatáshoz jutott az évek alatt. Bár a kormány a 2011-ben bevezetett támogatási rendszerrel kapcsolatban többször is úgy nyilatkozott, nem közpénzekről van szó, 2017-ben a Kúria kimondta: a TAO-támogatás közpénznek minősül, mivel a cégek társasági adójának egy részét utalják el különféle sportszervezeteknek az államkassza helyett. A jogerős határozat ellenére a felcsúti alapítvány csak a végrehajtási eljárás megindítása után kezdte el kiadni a számlákat a DK-nak. Igaz, csak egy részét, amelyet most az mfor.hu elemzett. A kiadott számlák összértéke töredéke a 2011 óta elköltött TAO-nak, csupán 70 millió forintról lehet tudni, mire ment el. Ez a teljes lehívott támogatásnak még a 0,5 százalékát sem éri el. A kiadott számlák alapján 17,1 millió forintnyi élelmiszerköltést lehet beazonosítani, ebből 
  • 5,5 milliót a CBA-nál,
  • 4,7 milliót a balatonboglári Halker Kft.-nél,
  • 2,7 milliót pedig a Hansa-Kontakt-nál költöttek el.
Rengeteget költöttek zöldség-gyümölcsre, ilyen termékeket akár 3 naponta is vásároltak, egyszerre akár több tízkilónyit is. A kiadott számlákban ez 6,7 millió forintos tételt jelent. A számlák között jelentős tételt képviselnek még a hústermékek is, melyeket hol a CBA-tól, hol a Halkertől, hol pedig a szigetszentmártoni B&K Kereskedelmi Kft.-től szereztek be. Ezek mellett két, a Búzakalász 66 Kft.-nek kiállított számlát is talált a portál.   
Eszerint 2014 július és augusztus végén a focialapítvány elnökének családi cége szállított hústerméket a konyhára összesen 435 437 forint értékben.

Gyakran vásárolnak halfiléket is, főként cápaharcsát, vagy másik nevén pangasiust. Ebből mintegy 270 kilogrammot vettek 264 050 forint értékben. Felvágottakat is vásároltak, amelyek közül nem maradhatott ki a Pick téliszalámi sem. A kiadott számlák összesen 85,76 kilogrammnyi termékről árulkodnak, amelyekre 357 196 forintot költött a Felcsút. Rendszeresen rendeltek cukrászipari termékeket egy bicskei cukrászdából, például túrós rétest, csemege dominót, csoki tortát, joghurt kockát és képviselőfánkot. 
Összesen 5300 szelet süteményről van szó, amelyért 796 713 forintot fizettek ki.

A kiadott számlák közül 3,3 millió forint személyszállításról szól. Vagy buszt béreltek különjáratként helyközi járatokat szervező cégektől, vagy magánszolgáltatóknak adtak megbízást. Például egy 2015. júniusi elsejei keltezésű számla számla szerint a csákvári Viszló transz Kft.-nek 728 820 forintot fizettek egy Székesfehérvár-Rimini közötti útért. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy kik és milyen célból utaztak a tengerparti városba. Csak tavaly 1087 milliárd forintnyi adót engedett el különböző kedvezmények formájában az állam, így a sport tao-támogatás 2011-es bevezetése óta már összesen 747 milliárd forint került az egyesületekhez az államkasza helyett.