A kormányhivatal közleményében azt írta: a fogyasztóvédelmi eljárás megállapította, hogy a BKK tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, amely során több mint 14 millió forinttal károsította meg a vásárlókat. A közlekedési társaság akkor járt volna el megfelelően, ha a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járat közlekedtetésének felfüggesztésekor a jegyek értékesítését is felfüggesztette volna - tették hozzá.
A BKK korábbi tájékoztatása szerint a 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet.
A további felesleges vásárlások megelőzéséért október elején módosították a jegyértékesítő automaták szoftverét, így azóta már nem vásárolható azokban jegy a 100E járatra.
Közölték akkor azt is, hogy a társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forintot visszatérítik a vásárlóknak, illetve jótékony célra fordítják.