Információs vonalat hozott létre a Semmelweis Egyetem a kórházban kezelt koronavírusos betegek hozzátartozóinak. A központi telefonszám (+36 1 459 1500) tárcsázása után az 1-es gombot megnyomva témák szerinti menüpontokba rendezett tájékoztatás hallható a koronavírusos betegek ellátásának gyakorlati kérdéseiről, például a csomagküldés és a kivételes esetekben engedélyezett látogatás lehetőségeiről. A nap 24 órájában elérhető információk, a leggyakoribb kérdésekre adott válaszok a Klinikai Központ honlapján is megtalálhatók.
Hétköznapokon 8 és 16 óra között a 6-os megnyomásával a diszpécserek is elérhetők, és egy adott beteg állapotáról is adnak rövid felvilágosítást a kijelölt hozzátartozónak. Ennek ellenére azt kérik a hozzátartozóktól, telefonon csak nagyon indokolt esetben érdeklődjenek, ha a beteg állapota engedi, vele tartsák a kapcsolatot, hiszen a napi vizitek során minden beteg részletes tájékoztatót kap a vele kapcsolatos tudnivalóról – írták az egyetem honlapján. Felhívták a figyelmet arra, hogy a tájékoztatást adó orvosra akár több vonal is várakozhat egy időben.
Mint írták, a járványügyi helyzet miatt csak korlátozottan, speciális esetekben, kritikus állapotú vagy intenzív ellátást igénylő betegek esetében van lehetőség látogatásra, amelyet hétköznapokon munkaidőben az érintett klinika igazgatójával lehet egyeztetni. Az engedélyezett látogatóknak a szükséges védőfelszerelést biztosítják.
A fekvőbetegeknek - az intenzív és sürgősségi betegfelvételi osztályok kivételével - hetente két alkalommal küldhető csomag, amelyet a beteg nevével, szobaszámával ellátva az intézet portáján kell leadni - ismertették.
A közlemény szerint az információs vonalra azért van szükség, hogy a hozzátartozók kiszámítható módon információhoz juthassanak a legfontosabb gyakorlati kérdésekről, ugyanakkor az orvosok és ápolók minden figyelmüket a betegellátásnak szentelhessék.