internetes vásárlás;karácsonyi ajándékok;

- Könnyen, gyorsan, online!

Történt pedig, hogy hősünk, hallgatva az online webáruház bülbül szavú kikiáltójára, elhatározta, hogy idén nem tülekedik a különféle boltokban és plázákban, hanem az interneten szerzi be a család és más felebarátok ajándékait.

Felregisztrált tehát hősünk az egyik igencsak jónevű online áruház portáljára, mégpedig igen könnyedén. Rá is csodálkozék, hogy mennyivel könnyebb összerakható mobil kerti fészert vásárolni, mint ügyet intézni az adóhivatalnál, de ott ugye köztudomásúlag csupa nyerészkedő, csaló állampolgár sertepertél, akiknek már a regisztrációnál el kell venni a kedvét az nyerészkedéstől, szóval minden a legnagyobb rendben vagyon.

Hősünk a sikeres regisztráció után rögvest előjegyzett magának egy mikrofonnal ellátott fejhallgatót, melyet ajándékul szánt nagyobbik fiának, mivel a gyermek ezt kívánta magának az ünnepekre. Kisvártatva meg is érkezett a visszaigazolás a vásárlásról – egy teljesen más, ámbár ugyancsak jónevű webáruháztól. Némi kutakodás és tanácstalanság után kiderült, hogy az egyik webáruház a másiknak tulajdonosa vagy üzlettársa vagy gyerekkori jóbarátja, a lényeg, hogy az ügylet teljesen legális. A jóbarát négy nap múlvára ígérte az áru leszállítását egy külön erre a célra felszerelt dobozkába, amely leginkább a temetők urnafalára emlékeztet, és igen divatos kézbesítési mód manapság. Négy nap múlva érkezett egy megerősítő SMS, mely szerint a dobozka sajnos elromlott, de ha hősünk még két napot vár türelemmel, minden a legnagyobb rendben lesz. A jelzett időpontban hősünk újabb SMS-t kapott, ebben megnyugtatták, hogy a dobozka javítása kicsit elhúzódik, de újabb négy nap múlva stb.

Két gyönyörű hét telt el így, hősünk minden nap izgatottan leste a telefonjának üzeneteit, mint kamaszgyerek az első szerelem idején. És nem is hiába, mert az egyik napon biztató üzenet érkezett: holnap! Két nappal később nagy volt az ő szomorúsága, mert egy szűkszavú levélből kiderült, hogy a szakemberek dolgoznak a hiba kijavításán. Hősünkben ekkor elpattant egy húr, és azonmód felhívta az Ügyfélszolgálatot, ahol nagyon kedvesen elnézést kértek, és megígérték, hogy holnap. De sajnos holnap se. Itt volt a szerelem vége. Hősünk végzetes lépésre határozta el magát: szakított első szerelmével, méghozzá rögzített vonalon. Nagy volt a szomorúság odaát, hallhatóan.

Másnap – erősen közeledvén az ünnepek – elment vala a plázába, és alig kétórás tülekedés után hozzájutott a mikrofonnal ellátott fejhallgatóhoz, amelyet boldogan hazavitt az ő nagyobbik gyermekének.

Másnap újabb levelet kapott, amelyben tájékoztatták, hogy sajnos a dobozka továbbra sem működik, de az elszenvedett kellemetlenségek miatt, ha kéri, ingyen házhoz viszik a mikrofonost. Mivel a szerelem már elmúlt, és hősünk nem válaszolt az epekedő üzenetre, egy héttel később futár jelent meg az ajtajánál. A szimpatikus fiatalember egy dobozkát hozott, a felirat szerint négy tonhalkonzervvel. Mindössze háromezer forintot kért érte, ami nem rossz ár, figyelembe véve a világpiacot, és azt, hogy hálistennek nem kellett érte tülekedni a plázában.