Előfizetés

Havazás és erős szél jöhet a jövő héten

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2021.01.24. 14:01
Képünk illusztráció.
Fotó: Shutterstock
Hétfőn a legmagasabb nappali hőmérséklet 0 és +6 fok között várható.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint hétfőn napközben átmenetileg szakadozik a felhőzet, de az északkeleti, keleti megyékben tartósabban borult maradhat az idő. Délutántól aztán délnyugat felől ismét beborul az ég. Havas esőre, havazásra egyre inkább csak az Északi-középhegység keleti felében, illetve az Alföld északkeleti részein számíthatunk, de késő este a déli határvidéken is előfordulhat hószállingózás. Az északnyugati, nyugati szelet a nap első felében sok helyen erős lökések kísérik, majd kora délutántól mérséklődik a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet -5 és +5 fok között alakul, a nyugati határvidéken számíthatunk az alacsonyabb, a Nyírségben a magasabb értékekre. A legmagasabb nappali hőmérséklet 0 és +6 fok között várható.
Kedden eleinte túlnyomóan borult idő várható, majd hazánk nagy részén vékonyodik, szakadozik a felhőzet. Szórványosan előfordulhat hószállingózás, kisebb havazás. Az északnyugati, nyugati szél sokfelé megerősödik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában -5 és 0 fok között valószínű, de északkeleten a kevésbé felhős, havas részeken -6, -9 fokot is mérhetnek. A legmagasabb nappali hőmérséklet -1 és +5 fok között alakul.
Szerdán felhőátvonulásokra lehet számítani, általában sok felhővel, de hazánk nagy részén hosszabb-rövidebb napos periódusokkal is. Szórványosan előfordulhat hózápor, kisebb havazás, a nyugati határ közelében néhol esetleg havas eső. Az északnyugati szél helyenként megerősödik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában -7 és 0 fok között valószínű, de a havas, derült, szélvédett részeken akár -8, -13 fokig is lehűlhet a levegő. A legmagasabb nappali hőmérséklet -1 és +5 fok között alakul.
Csütörtökön eleinte változóan felhős idő várható, napos időszakokkal, majd napközben nyugat felől vastagszik a felhőzet, beborul az ég. Kezdetben csak néhol valószínű hószállingózás, kisebb havazás. A délutáni, esti óráktól nyugat felől egyre többfelé számítani lehet csapadékra: a havazást a nyugati, délnyugati országrészben egyre inkább havas eső, eső válthatja fel, elvétve ónos eső sem kizárt. Többfelé megélénkül az északnyugati, majd délire forduló szél. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában -8 és -1 fok között valószínű, de a havas, derült, szélvédett részeken hidegebb lesz. A legmagasabb nappali hőmérséklet -1 és +4 fok között alakul.
Pénteken nagyrészt erősen felhős vagy borult lesz az ég, majd délutántól, estétől nyugat felől valószínűleg jelentősebben csökkenni kezd a felhőzet. Többfelé várható csapadék: kezdetben az ország ÉK-i felén inkább hó, másutt eső, az átmeneti zónában havas eső, néhol ónos eső is előfordulhat. Az enyhüléssel a hó estére északkeletre szorul vissza. Közben nyugat felől szűnik a csapadék. A déli, délnyugati szél időnként megerősödik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában -6 és +5, a legmagasabb nappali hőmérséklet -1 és +10 fok között alakul, északkeleten lesz a hidegebb, délnyugaton az enyhébb idő. Szombaton felhőátvonulásokra számíthatunk, majd az ország nagy részén beborulhat az ég. Kezdetben helyenként, napközben ismét egyre többfelé várható csapadék: az ország déli felén inkább eső, északi felén inkább hó, az átmeneti zónában havas eső, helyenként ónos eső is előfordulhat. A nyugati, északnyugati szél helyenként megerősödik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában -4 és +3, a legmagasabb nappali hőmérséklet 1 és 10 fok között alakul, északkeleten mérhetik az alacsonyabb, délen a magasabb értékeket. 

A kommunikációs szektor lehet a járvány nyertese – Marketing COVID idején II.

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2021.01.24. 10:00

Fotó: Lounge Group
Az elmúlt, nehézségekkel teli év egyik nyertese a kommunikációs szektor lehet, hiszen a márkák, cégek számára a jelentősen megváltozó környezet, a járványhelyzet okozta körülmények felértékelték a pontos, célzott és kreatív marketingmegoldásokat. A most először neves ügynökségi partnerrel közösen megrendezett, az idén rekordszámú jelentkezőt vonzó „Marketing Diamond Awards – a Lounge Group közreműködésével” verseny zsűritagjaival beszélgettünk, második rész.
Korábban nem látott körülmények között kellett és kell működnie a marketingszektornak a járvány hatására. Jelentősen módosultak a tartalomfogyasztási szokások, sok esetben csökkentek a kommunikációs büdzsék, ugyanakkor a fogyasztók, ügyfelek elérése létkérdéssé vált. Mindez a kreatív megoldások felértékelődése mellett tiszta és pontos kommunikációt eredményezett. A kisebb, illetve szerényebb marketingbüdzsével gazdálkodó cégek kommunikációs aktivitásait díjazó legfontosabb megmérettetés, a Marketing Diamond Awards zsűritagjai szerint jelentősen javul a marketingtudatosság a hazai piacon.
Török Szabolcs
„A kisebb szereplőknél mindig jól megfigyelhető, hogy kiválóan egyensúlyozzák ki a költségvetéseik adta korlátok hátrányait azzal, hogy nagyon friss, modern, kreatív megoldásokat alkalmaznak. Az elmúlt év erre még jobban ráirányította a figyelmet” – fogalmazott Török Szabolcs, a Magyar Posta Zrt. marketingkommunikációs igazgatója. A szakember úgy látja, ebből a szempontból 2020 egyik „nyertese” éppen a kommunikáció. „A hiteles, pontos, gyors kommunikáció jelentősen erősítette a márkák elfogadottságát – legalábbis azokét, amelyek nem vonultak vissza ezen a területen” – tette hozzá.
Bognár Tamás
A kommunikáció felértékelődésére hívta fel a figyelmet Bognár Tamás, a Porsche Hungaria Kft. ŠKODA marketing managere. „Direkt vagy indirekt módon minden szektorra hatással volt a lassan egy éve indult felfordulás. Mindenkinek rövid idő alatt kellett reagálnia, akár teljes újratervezéssel. Ennek fényében még nagyobb céltudatosság indokolt – ami igaz a kisebb és nagyobb szereplőkre egyaránt –, hiszen a befogadói oldalon is változtak a preferenciák és a lehetőségek, aminek figyelembevétele elengedhetetlen” – mondta.
„A járványhelyzet alatt drámai módon változott meg tartalomfogyasztásunk iránya és mértéke, a marketingmixben használt eszközök jellege, illetve jelentősen csökkent globálisan – remélhetőleg átmenetileg – az elköltött marketing- és hirdetési költségvetések szintje” – tette hozzá Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. A helyzet azonban véleménye szerint teret biztosít a kreativitásnak, a letisztult üzeneteknek és a társadalmi ügyekre érzékenyebb márkakommunikációnak is. „A lecsökkent reklámzaj akár tudatosabb marketingköltést is eredményez. A marketingaktivitás ugyanakkor elengedhetetlen olyan, a járványhelyzet alatt lehetőségekhez jutó szektor vagy értékesítésicsatorna-forma esetében, ahol a hirtelen megnövekedett keresletet a kínálattal össze kell kapcsolni” – hangsúlyozta.
Bánhegyi Zsófia
„A mostani járványhelyzethez hasonlóan a kommunikáció hiánya további kétkedéseket vagy aggályokat eredményez. Jól kivehető volt a visszajelzésekből és a kutatásokból, hogy az embereknek még inkább szükségük van tájékoztatásra, beleértve a reklámokat is minden színtéren. Ezek a gazdaság egyik fontos motorjaként a bizonytalanságot is csökkentik, függetlenül attól, hogy az adott beszerzés vagy vásárlás megvalósul-e a későbbiekben” – véli Bognár Tamás. „A márkakommunikáció és a reklámok az eladásösztönzésen, márkaépítésen túl sok esetben közösségépítő biztonságérzetet is nyújtottak sokaknak a karanténidőszak alatt. A szeparáció és otthonlét, home office alatt felértékelődtek ezek a csatornák és üzenetek, hiszen valamilyen módon összekötöttek bennünket” – tette hozzá Bánhegyi Zsófia.
A most kialakuló jó gyakorlatok természetesen a jövőt is meghatározhatják az iparágban. „Az igazán jó aktivitások a járványhelyzet után is fennmaradhatnak, és lehetőséget nyitnak a márkák számára új csatornák megtalálására, optimalizálásra, fejlődésre” – hangsúlyozta Kovács András Péter, a Magyar Telekom Nyrt. szegmens kommunikációs vezetője.
Kovács András Péter
A jelenlegi helyzetben a tudáscsere szerepe is felértékelődött. „Olyan terepen kellett mozognunk, amelyen nem voltak előre elkészített és működő megoldásaink. Sokat tudtunk tanulni egymástól, furcsa mód több felületen is, több alkalommal is tudtunk találkozni, elsősorban a virtuális térben. Ez a szakemberek közös gondolkodását kiválóan serkentette” – fogalmazott Török Szabolcs. Bognár Tamás szerint a szakmai fórumok eddig is konstruktív, előremutató platformnak számítottak, amire a későbbiekben is szükség lesz, az egymástól tanulás, illetve a sikeres projektek bemutatása érdekében.

Elsősorban mit keresnek a zsűritagok a Marketing Diamond Awards pályázataiban?

Kovács András Péter: „Azokat a megoldásokat, amelyek bátrak voltak újraértelmezni, a helyzetre alakítani a marketingaktivitásaikat, ezzel akár új gyakorlatokat, új piacokat, talán új ügyfeleket is szereztek.” Török Szabolcs: „Nálam az eredetiség számít elsősorban. Olyan munkákat keresek, amelyeknél azt érzem, hogy még nem láttam sehol még hasonlót sem.” Bognár Tamás: „Elsősorban a találékony és eredményes projektek lesznek igazán figyelemre méltóak. Nagy költségvetés és erőforrások nélkül is lehet igazán szerethető, talpraesett és sikeres projekteket készíteni.” Bánhegyi Zsófia: „Az adott kampánnyal kapcsolatos célkitűzések megvalósulása, a hatékonyság és integrált szemlélet mellett. A kreativitás nem pénz és költségvetési keret függő.”

A felvonóról kiabálták a síelőnek, hogy vigyázzon, mert egy medve üldözi (videó)

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2021.01.24. 09:51
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
A férfi profin kezelte a helyzetet, nem ijedt meg a sarkában loholó mackótól.
Nem várt kalandja támadt annak a síelőnek, aki szombaton úgy döntött, lecsúszik az egyik predeáli pályán, Romániában. 
A férfit ugyanis üldözőbe vette egy medve.

A jelenetet a sífelvonóról is megörökítették. Még le is kiabáltak neki, hogy ne nézzen hátra. 
Szerencsére nem történt baj, mert az illető is tudta, mi a helyzet ilyenkor: ledobta a táskáját, abban reménykedve, hogy az majd elvonja a maci figyelmét. A csel bejött, így sértetlen maradt. Szombaton egyébként két telefonos figyelmeztetést is kiadtak a medveveszély miatt.  Az esetről beszámoló Főtér megjegyzi: hasonló eset történt múlt héten is, de akkor csak egy ártalmatlannak tűnő medvebocs tévedt a kelebucsi pályára. Bár úgy tűnhet, hogy egyre sűrűbben fordul elő hasonló eset, a csendőrség szóvivője szerint idén kevesebb medvét kellett leterelniük, mint az előző években. A hatóságok azt fontolgatják, hogy elköltöztetik a most felbukkant példányt, ugyanis ez már egy bevált eljárás.