kutatás;online vásárlás;webáruházak;

2021-05-18 20:35:54

Megrendelik, majd visszaküldik

Két év alatt megduplázódott – 6 százalékról 12 százalékra nőtt - a legalább hetente online vásárlók aránya a 18-79 éves magyarok körében – derült ki a Reacty Digital éves e-kereskedelmi fogyasztói kutatásából.

A vásárlók a tavalyi év során 39 százalékban ruházat termékeket, 38 százalékban háztartási kis- és nagygépeket, 34 százalékban egészségügyi termékeket, 33 százalékban pedig mobiltelefonokat rendeltek a netről.

A kutatásból az is kiderült, hogy egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik, mielőtt leadná megrendelését. Negyedük időnként eláll a rendeléstől, és ennek csak részben oka a termékkel szembeni minőségi kifogás. A rendelést lemondók 8 százaléka ugyanis egyszerre több helyről is megrendeli ugyanazt, de csak a legelsőként érkezőt veszi át, a többit nem. Minden tizedik vásárló pedig kipróbálja a terméket, majd 14 napon belül eláll a vásárlástól. A kutatás készítői szerint ez a vásárlói gyakorlat neuralgikus ponttá vált az elmúlt időszakban a webáruházak számára.