Fidesz;kampány;Gyurcsány Ferenc;propaganda;

- Európa legdrágább politikai YouTube-kampányát futtatja a Fidesz

A másfél hónapos kampányra eddig 65 millió forint ment el.

Május 15-én, Karácsony Gergely miniszterelnökjelölt-jelölti bejelentése napján indította be a Fidesz a közösségi médiában a Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányát. A Telex azt összesítette, mennyit költött a kormánypárt a YouTube-kampányra.

A lap a Google hivatalos átláthatósági jelentését vizsgálat, ami dokumentálja a politikai hirdetéseket a cég felületein, például a YouTube-on is. A rendszer 2019 márciusa óta él, az azóta eltelt bő két évben 2601 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztrált, ami összesen 114 millió forintba került.

Ennek több mint a fele, 65 millió forint csak a Fidesz másfél hónapja indított kampányára ment el.

A kormánypárt ezelőtt egyáltalán nem hirdetett YouTube-on, ez a platform korábban a magyar politikai szférában az ellenzék játszóterének tűnt. Itt a DK, a Párbeszéd, a Momentum voltak a legnagyobb hirdetők, a sorrend viszont gyorsan megváltozott. Jelenleg így néz ki most a magyar politikai hirdetések költési toplistája:

  • Fidesz: 65 millió forint (7 videó),

  • Demokratikus Koalíció: 17,4 millió (220 videó),

  • Párbeszéd Magyarországért: 8,9 millió (73 videó),

  • Ezalényeg.hu: 6,2 millió (126 videó),

  • Momentum Mozgalom: 5,2 millió (72 videó),

  • Mi Hazánk: 2 millió (22 videó).

A portál azt írja, hogy a lista a magyar nyelvű politikai hirdetésekre költött összeg 91 százalékát lefedi. Összesítésük alapján ha csak az elmúlt másfél hónapot nézzük, azt látjuk, hogy egész Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáján az első ötből öt a Gyurcsány Show.