A hírhedt pécsi buszperről van szó, amelyben az érintetteket csalással vádolják. A nyomozók szerint az elkövetők az eredeti árnál 600 millió forinttal többet fizettek azért, hogy megvegyék Pécs városának a használt buszflottát, ahhoz pedig, hogy lenyelhessék a pénzt, csak egy közvetítőt kellett közbeiktatniuk.
A Volvo-gate néven ismertté vált eset két vádlottja ártatlannak vallja magát. Paiger István, a Tüke Busz volt vezérigazgatója fideszes politikusokra mutogat és azt mondja, nem volt döntési helyzetben, amikor aláírta a város számára erősen hátrányos szerződést.
A másik vádlott Csengő András, aki diplomata rendszámú autójában pénzzel kitömött bőrönddel utazta végig Európát, hogy aztán egy holland bankban lebukjon. Ügyvédje az eljárás megszüntetését indítványozza arra hivatkozva, hogy már Hollandiában is folyik eljárás védence ellen, márpedig ugyanazért a tettért senkit nem lehet kétszer büntetni. Ez az érvelés azonban sántít, mivel ott nem csalás, hanem pénzmosás gyanúja miatt folyik ellene eljárás, ráadásul Hollandiában még csak nyomoznak, miközben Magyarországon már bírósági szakban jár az ügy.
Mint lapunk korábban beszámolt róla, 2015-ben a pécsi önkormányzat tömegközlekedési cége, a Tüke Zrt. a fideszes többségű közgyűlés felhatalmazásával megvásárolt Hollandiából 115 használt Volvo-buszt 3,5 milliárd forintért. Utóbb kiderült, hogy ezeket a 8 éves járműveket 700 millió forinttal olcsóbban kínálták a városnak pár hónappal korábban, ráadásul akkor még 123 buszból állt a flotta. Vagyis a város nagyjából egymilliárdot bukott a vételen.