Összesen 12 milliárd forintért rendeltek meg turisztikai kampányokat és kutatásokat a területtel foglalkozó állami cégek, azaz a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. – vette észre az uniós közbeszerzési értesítőben, a TED-ben a Magyar Narancs.
A 12 milliárdos keretmegállapodást a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, a nyílt pályázaton meghirdetett munkát pedig Balásy Gyula cégei vitték el - a szerződést szeptember 24-én kötötték meg az NKH-val - írja a lap.
A tenderre egyetlen ajánlat érkezett, melyet a New Land Media Kft. és a Media Dynamics Kft. alkotta konzorcium tett. Utóbbi cég ugyan kevésbé ismert, de az is Balásy-érdekeltségnek számít, hiszen az üzletember az egyik tulajdonosa.
A pályázat győztesei átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, melyekből ötöt itthon, négyet külföldön kell megtartaniuk. Egy-egy kampány minimum egy hónapig, maximum két hónapig tarthat, és átlagosan 100 millió forintba kerül majd, de végösszege ennek többszöröse is lehet.