Csak politikai balhét akart csinálni az ellenzék. A Pegasus-ügy pusztán politikai hangulatkeltés. Azért hívják össze alaptalanul a nemzetbiztonsági bizottság ülését a baloldali politikusok, mert túl sok kémfilmet néznek – ilyen és ehhez hasonló blődségekkel indokolták a Fidesz képviselői, miért nem mentek el az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságának ülésére.
Aztán láss csodát, végül elmentek. De akkor meg azonnal titkosítottak mindent. De könyörgöm, micsodát? Mit titkosítottak? A politikai balhét? A hangulatkeltést? A filmeket? Merthogy a Pegasusnak sem a (magyarországi) létét, sem a használatát nem ismerték még el eddig. Az így keletkezett adatokat, információkat még annyira sem.
Mindez most nemcsak a szakmának, de a logikának és a józan paraszti észnek is ellentmond, a jogról nem is beszélve. Már csak azért is, mert a minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvény arra a törvényi vélelemre alapul, hogy a minősíteni kívánt adat létezik. Ha nem létezik - és még a létezését sem ismerték el -, akkor azt nem lehet titkosítani. Ha - esetlegesen - nem hivatalosan létezik, akkor pedig nincs mit titkosítani. Csak hivatalosan létező adatot, információt lehet minősíteni és titkosítani. Ha a miniszter vagy a bíróság jóváhagyta a titkos információgyűjtést, akkor az a titkossága ellenére is csak hivatalos lehet. Engedély nem irányulhat nem hivatalos adatgyűjtésre.
A titkosításhoz meg kell határozni, hogy a titkosítani kívánt minősített adat melyik törvényi kategóriába tartozik. Mert ha hivatalosan nem létezik, akkor egyikbe sem tud tartozni. Tehát ahhoz, hogy minősíteni, majd titkosítani tudják, előbb hivatalosan el kell ismerni a létezését, majd ezután meg kell határozni, hogy a minősíteni, majd titkosítani kívánt adat melyik törvényi kategóriába tartozik. De ha tagadják a létezését, akkor besorolni sem tudják. Enélkül pedig jogszerűen titkosítani sem lehet.
A titokgazda is csak létező adat esetében értelmezhető. Elviekben Pintér Sándor lenne a titokgazda, de ő sem ismerte el a Pegasusnak még a létezését sem. Enélkül pedig a titokgazda fogalma sem értelmezhető, elvégre nem létező adatnak nem lehet titokgazdája. Ráadásul annyi nem elég a titkosításhoz, hogy azt állítsa a titokgazda, az - teszem azt - nemzetbiztonsági vagy bűnmegelőzési célból szükséges. Önmagában ez az állítás még messze nem elégséges, ennyi nem elégíti ki még a gumitörvény kritériumrendszerét sem.
Különösen, ha pl. politikai vagy gazdasági szereplőket, jogászokat hallgatnak le. Az ilyen esetekben meg kell jelölni, hogy mondjuk a nemzetbiztonsági vagy bűnüldözési szempont hogyan, milyen szempontból áll fenn. Tehát valamivel alá kell támasztani a lehallgatás szükségességét, önmagában a kijelentés kevés hozzá. Mert így akár az egész országot, minden állampolgárt le lehetne hallgatni, és még csak különösebb indok sem kellene hozzá. Igaz, most sem kell, mert még a gumiszabályt is kijátsszák - a legfelső szinten is.
A titkosítás egyébként sem lehet eszköz senki kezében, nem lehetséges politikai célra, bármiféle visszaélés érdekében felhasználni. Most azzal érvel a hatalom, hogy a szolgálatok törvényesen végzik a munkájukat. Csakhogy a törvényes munkavégzés esetében is léteznie kell annak, ami a munka tárgya, amit használnak. Különben hogyan lehet valóban törvényesen dolgozni, különösen, ha amiről beszélünk, az nem is létezik?
Száz szónak is egy a vége, a hatalom ezzel a titkosítással gyakorlatilag beismerte, hogy igenis létezik ez a Pegasus rendszer hazánkban és használják is. Hiszen csak használat során keletkezhet adat, még minősített adat is.
És a végére egy bónusz. A minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvény is és a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény még 2010 előtt, a korábbi kormányok alatt keletkezett. Erre a kormánypárti konglomerátum oldaláról előszeretettel hivatkoznak is, élükön Varga Judittal. Csak éppen azt felejtik el tudatosan hozzátenni, ami egy igazságügyi miniszter részéről erősen tisztességtelen, hogy mindkét törvényt, azoknak lényegében szinte minden pontját a jelenlegi hatalom 2010 után nagyon sokszor módosította, annak érdekében, hogy gumiszabállyá váljanak, minek következtében már egyik törvény sem hasonlít elemeiben sem a 2010 előtt állapotára. Vagyis ez a visszamutogatás értelmezhetetlen. Ahogy a nem létező adat titkosítása is.
Jól jellemzi ez a titkosítás a Fidesz rendszer teljes palettáját. Ez is csak a szokásos csomagolás, amely alól ha lebontjuk az egymást fedő rétegeket, kiderül, hogy a pakk üres. Tartalmatlan. Már megint becsomagolták a semmit.