hiány;drágulás;Webáruház;e-kereskedelem;Black Friday;

2021-11-02 20:33:39

AdBlue és ingatlan is lesz a Black Friday-n

Az utóbbi időben hiánycikknek számító, a dízeljárművekben használtos AdBlue adalékanyag is elérhető lesz az eMAG és az Extreme Digital kínálatában az idei Balck Friday-n, amelyet az immár fúzióban működő cégek – a korábbi gyakorlattal ellentétben - az idén egyetlen közös napon, november 19-én rendeznek meg. Tavaly fél sertéseket és autókat is akciósan megrendelhettek a vásárlók ebben az időszakban az online webáruházban, az idén kedvezményes áru ingatlanokra, utazási ajánlatokra vagy téligumi-szettekre is szert tehetnek. Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője keddi sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: minden fontos termékcsoportból jelentős készletekkel vágnak neki az idei Black Friday-nek az eMAG Marketplace partnereivel együtt, a több mint félmillió akciós termék közös felületen lesz elérhető. A várható több millió rendelés kiszolgálásáról pedig immár közös logisztikával, és a 20 szaküzlet mellett több mint 400 easybox csomagautomatával gondoskodnak.

A szokásos elektronikai slágertermékek - a televíziók, laptopok, okostelefonok-, illetve a minden évben népszerű szárítógépek, mosógépek és más háztartási nagygépek idén is jelentős kedvezménnyel lesznek elérhetők november 19-én. E termékkategóriákból az ígéretek szerint a globális chiphiány dacára jelentős fekete pénteki készletekkel készül a cégcsoport. A chiphiány ugyanakkor komoly problémát jelent: az ellátási láncok sérültek, a gyártók kevesebb terméket készítenek. Bár az eMAG és az Extreme Digital a korábbi tapasztalatainak és kapcsolatrendszerének köszönhetően az elsők között tud készleteket lekötni, bizonyos piaci trendek elkerülhetetlenek – fogalmazott Várkonyi Balázs. Ilyen például, hogy a laptopok közül inkább a drágább, nagyobb tudásúak lesznek elérhetőek, az olcsóbb, középalsó kategóriás termékekből szűkebb lesz a kínálat. A gyártók a chiphiány miatt ugyanis most nem a mennyiségre, hanem a minőségre koncentrálnak inkább.

Mint arról beszámoltunk: az idei karácsonyi szezonban - a koronavírusjárvány tovagyűrűző, az egész világgazdaságot érintő hatásai miatt - számos népszerű termékkategóriában szűkebb kínálatra és magasabb árakra kell számítaniuk a magyar vásárlóknak is, utóbbit az áruhiány mellett a gyenge euro/forint árfolyam és a növekvő infláció is tetézi. A vásárlási kedv azonban a várakozások szerint nagyobb lesz, így végeredményben az idei ünnepekre készülve több pénzt fognak elkölteni az emberek, mint tavaly. Árukereső.hu és a GKI Digital közös kutatása szerint a vásárlók az idén már több mint 60 ezer forintot szánnak a karácsonyi ajándékokra, ami egy háztartás átlagos nettó havi jövedelemének 17 százalékát jelenti. A novemberi nyugdíjprémium ennél is bátrabb költekezésre sarkallhatja az idősebbeket, a családosok februári szja-visszatérítése pedig az áruhitel felvételi kedvet erősítheti.