BKV;tömegközlekedés;Kiss Ambrus;

- Nem fog leállni a BKV a főpolgármester-helyettes szerint

Ugyanakkor az innovációs és technológiai minisztérium szerint a főváros nem hajlandó a rá eső agglomerációs részt megfizetni.

„2017 óta 12 milliárd forintot ad évente a közösségi közlekedésre a kormány a fővárosnak. Ez Tarlós István idejében megérkezett augusztus-szeptemberben. (...) Most még a szerződés sincs meg, és hát november 25-től lényegében ebből a pénzből kellene finanszírozni a közösségi közlekedés működését, hiszen a magunk részét, a magunk 108 milliárd forintját már átutaltuk”

- jelentette ki az ATV híradójának a főpolgármester-helyettes. 

Kiss Ambrus hozzátette, kizártnak tartja, hogy járatbeszüntetésekre is sor kerüljön. Egyúttal reményét fejezte ki, hogy a kormány csütörtökig elutalja a szükséges összeget. Ha ez nem történne meg, akkor év végégig folyószámlahitelből finanszírozhatják a BKV-t, illetve tájékoztatni fogják az utasokat arról, hogy a kormány nem fizeti ki az éves hozzájárulását a budapesti tömegközlekedéshez, vagyis bliccel. A főváros és a kormány között 2004-ben kötött megállapodás szerint évente jár a budapesti tömegközlekedés működtetésére az úgynevezett normatív támogatás - ez a kifizetés lényegében az állam hozzájárulásának feleltethető meg a budapesti közlekedéshez.  

„A minisztérium a támogatás átadását biztosító és felhasználásának szabályait tartalmazó szerződést időben összeállította”

- utóbbit közölte az atv.hu érdeklődésére az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Hozzátették, hogy „a városvezetés nem hajlandó az agglomerációs személyszállítási közszolgáltatások finanszírozásából a valós teljesítés alapján rá eső részt megfizetni, és a finanszírozási megállapodást ennek megfelelően megkötni“. A fővárosi helyi közösségi közlekedés idei működésének támogatására fordítható költségvetési támogatás felhasználásának törvény szerinti határideje 2021. december 31. Ugyanakkor a tárca közlése szerint a jogszabály a szerződés megkötésére nem rögzít határidőt.

A Népszava írta meg elsőként, hogy a BKV még egy hétig húzhatja a fővárostól kapott támogatásból és az eddig befolyt jegyárbevételből, de azután kiürül a közlekedési kassza és az önkormányzat már nem tud többet beletenni az eddig adott 120 milliárdnál - legalábbis ezt állította Kiss Ambrus. Hogy mit mondott még a főpolgármester-helyettes a tömegközlekedés finanszírozási gondjairól, azt ide kattintva olvashatja el.

Még senki ne vegyen mérget arra, hogy a közeljövőben pártot alapít az ország egyik leggazdagabb embere. Most csak annyi biztos: szívügyének tekinti a digitalizációt.