A 24.hu cikke szerint a döntést azzal indokolják, hogy a tervezett hajózási létesítmény elhelyezése, rendeltetése és kialakítása nem felel meg a kikötőrendeletben előírt szakmai és műszaki követelményeknek, valamint nem alkalmas a rendeltetésszerű használatra, továbbá a településrendezési követelményeknek, illetve a közegészségügyi előírásoknak sem felel meg, így a kérelem teljesíthetőségének jogszabályi feltételei nem állnak fenn.
A kikötőbővítést kérvényező Kenesei István, a Yolle Kft. ügyvezetője korábban a 24.hu-nak azt mondta, ezt már nem lehet megakadályozni, megfellebbezhetik, perelhetnek, de az több száz millióba kerül majd annak, aki bíróság elé viszi az ügyet, mert kifizetteti velük a bevételként kieső összeget.
A siófoki képviselő-testület 2018-ban hozzájárulását adta, hogy a kikötőépítés során homokos strandot alakítsanak ki, de ez később lekerült a napirendről. A testület a kikötőt kiszolgáló parkoló létesítéséhez is hozzájárult önkormányzati területen, de ezt a határozatot az új képviselő-testület 2019 októberében visszavonta.
A beruházást két meglévő kikötő, az úgynevezett újságíró- és az Ezüstpart kikötő előtti mederrészre tervezték, mégpedig úgy, hogy az új móló a meglévő keleti móló végéhez csatlakozott volna; a 31 meglévő kishajó mellett 146 további hajóhely kialakítását tervezték.
A jelenlegi kis kikötőkhöz képest óriás létesítmény korábban az illetékes szakhatóságtól megkapta a környezethasználati, illetve a vízjogi létesítési engedélyt is. Siófok városa eleinte támogatta a kikötőépítést, de az eljárás során már több esetben kifogást emelt a bővítés ellen, és az Ezüstpart Vitorlásegyesületnek is nagy szerepe volt abban, hogy végül nem épülhet meg az óriáskikötő.