sztrájk;MÁV;mozdonyvezetők;Mozdonyvezetők Szakszervezete;

Béremelés híján 500-600 ezer forintos kompenzációt várnak a mozdonyvezetők

Február utolsó harmadában derülhet ki, hogy jogszerű-e a tervezett vasutassztrájk.

Február utolsó harmadában derülhet ki jogerősen, hogy jogszerű-e az a tervezett vasutassztrájk, amit a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) kezdeményezett a reálbérkeresetek csökkenése miatt. A bíróságnak első fokon péntekig kell döntenie - írja a 24.hu.

A szakszervezet február 2-ai bejelentése szerint a MÁV személy- és áruszállításában március 10-én nulla órától határozatlan idejű sztrájkba kezdenek. A bejelentést követően február 4-én kérvényezték a Fővárosi Törvényszéken, hogy állapítsák meg a sztrájk jogszerűségét.

A 2021 júliusától érvényes hároméves bérmegállapodás értelmében tavaly nem volt a MÁV-nál béremelés, a dolgozók helyette 200 ezer forint SZÉP-kártya juttatást kaptak, idénre 10, jövőre pedig 5 százalékos béremelést ígértek nekik. A MOSZ szerint a MÁV-nál dolgozó mozdony- és motorvonatvezetők többsége ezzel nincs megelégedve, így a szakszervezet nem is írta alá a tavalyi dokumentumot.

Barsi Balázs, a MOSZ elnöke szerint egyébként a mozdonyvezetők átlagfizetése tavaly bruttó 714 ezerről bruttó 703 ezerre csökkent, ez úgy történhetett, hogy 2020-ban többet túlóráztathatták őket, mint tavaly. A szakszervezeti vezető éves szinten 500-600 ezer forintos bérkompenzációt tartana indokoltnak a reálkeresetek csökkenése miatt.

A MÁV-START azt közölte, alaptalannak, jogszerűtlennek és felelőtlennek tartják a Mozdonyvezetők Szakszervezetének sztrájkbejelentését.