Az utóbbi néhány évben sorra érték egymást az olyan események, amelyek azt jelezték, hogy az űrturizmus hamarosan valódi iparággá fejlődhet. A SpaceX kifejlesztette a többször felhasználható Falcon-9 rakétát és a Dragon űrkapszulát, amivel a privát vállalatok közül egyedüliként tudnak űrhajósokat vinni az ISS-re. A NASA 2019-ben bejelentette, hogy megnyitják az űrállomást a kereskedelmi célú űrutazások előtt, és tavaly ősszel sor került az első olyan Föld körüli misszióra is, aminek résztvevői egytől-egyig civil űrhajósok voltak.
A legambiciózusabb tervekkel a houstoni Axiom Space állt elő, akik nem csak a Nemzetközi Űrállomásra (ISS) irányuló űrturizmust tűzték zászlajukra, de 2024-re egy komplett modult is szeretnének az űrállomáshoz csatlakoztatni, amit már kifejezetten az űrturizmus igényeit figyelembe véve fejlesztenek ki. Az Axiom Space első missziója, az Ax-1 április 8-án, pénteken indulhat útnak a Nemzetközi Űrállomás felé, a fedélzetén három emberrel. A misszió parancsnokának az Axiom Space egy igazi űrveteránt szerződtetett le Michael López-Alegría személyében, aki korábban háromszor járt a világűrben a NASA űrsiklóival, 2006-2007-ben pedig 215 napon keresztül töltötte be az ISS parancsnoki posztját. López-Alegría azzal is eldicsekedhet, hogy a mai napig ő tartja a rekordot az űrséták számában, hiszen a négy küldetés során összesen tízszer nyílt alkalma arra, hogy kilépjen a világűrbe. Bár a most 63 éves, spanyol származású űrhajós évekkel ezelőtt visszavonult, az Axiom Space felkérésére szívesen vállalta a feladatot, hogy biztonsággal eljuttassa az újonc legénységet az ISS-re - ennek megfelelően ő a csapat egyetlen tagja, akinek nem kellett kifizetnie az 55 millió dolláros (18,5 milliárd forint) jegyárat. A legénység további tagjai: Larry Connor, pilóta: a Connor Group ingatlanbefektetési cég vezetője jelentős műrepülői tapasztalattal rendelkezik. Mark Pathy, a fenntartható befektetésekkel foglalkozó kanadai Marvik vállalat és a médiaiparban érdekelt Stingray Group vezérigazgatója és Eytan Stibbe, a Vital Capital befektetési alap tulajdonosa, az izraeli légierő korábbi pilótája és pilótaoktatója.