A nagyfokú bizonytalanságot a Generali Biztosító reprezentatív kutatása is jelzi. A megkérdezettek majdnem fele ugyanis úgy nyilatkozott: az idén egészen biztosan nem lépi át a határt nyaralása során. A magyarok 60 százaléka inkább egy hazai üdülőhelyen tölt el néhány napot, és csak ötödük szeretne meglátogatni külföldi és hazai úticélokat is.
A külföldi nyaralást tervezők között jelentős többségben vannak a budapestiek és a nagyobb városokban élők, valamint a felsőfokú végzettséggel rendelkezők. Ez arra utal, hogy az úticélok kiválasztásában döntő szerepet játszanak az anyagi lehetőségek. Az utazási kedv a 30 év alatti fiatalok körében a legnagyobb, őket az 50-es, 60-as korosztály követi. Az idősebbek elsősorban a nyugalmasabb fürdőhelyeket és wellness-létesítményeket keresik, a fiatalabbak a mozgalmas, kulináris élményeket kínáló helyeket, például a borvidékeket látogatják szívesen, a 30-39 éves korosztály számára pedig a gyerekbarát környezet a fontos.
Összességében továbbra is a Balaton a legnépszerűbb hazai turisztikai célpont, ezután következnek a wellness-központok és gyakorlatilag bármilyen vízközeli úticél, de a hegyvidéki kikapcsolódások is egyre felkapottabbak. A magyarok 15 százaléka számára mindegy, hová jut el az idei vakáción, az egyetlen szempont a kedvező árfekvés – közölte Szikszai József, a Generali kárrendezési vezetője.
A money.hu eközben arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyarok kedvenc külföldi nyaralóhelyén, a horvát tengerparton is drágább lesz az idei szezon. Horvátországban márciusban 7,3 százalék volt az éves infláció, ezen belül az élelmiszerek ára közel 11 százalékkal emelkedett. Az árfolyam miatt is nagyobb kiadással lehet számolni: 2019 nyarán még 43-45 forintba került egy horvát kuna, az idén május elején már 50 forintnál is többet kérnek egy kunáért, a váltóhelyeken 52 forint körül van az átlagos árfolyam.