- Hivatalos információnk nincs, de hallottuk a városban, hogy valamit tervez itt a vasúttársaság. Nagyon bízunk benne, hogy félkaros sorompót építenek – mondta a Népszava érdeklődésére a Csongrád-Csanád megyei Mindszenten egy helyi lakos.
Statisztika
Drámai romlást mutat az idei vasúti baleseti statisztika. Az első öt hónapban 43 vasúti átjárós baleset történt, 17-tel több, mint egy éve. Az áldozatok száma 18, ez 11-gyel több, mint egy éve, sőt, többet a tavalyi egész évinél - hangzott el a MÁV és a rendőrség közös balatoni baleset-megelőzési kampány-indító sajtótájékoztatóján szombaton. Biber Anett, a MÁV szóvivője hansúlyozta: a vasúti átjárók védelme, biztosítása az előírásoknak megfelelő, 2008 óta minden halálos vasúti baleset oka a KRESZ szabályainak megszegése volt.
A férfi annak az átjárónak a közelében él, ahol április elején halálos baleset történt. Amint arról lapunk beszámolt: egy kistehergépkocsi egy térfigyelő kamera felvétele szerint lassítás nélkül a sínekre hajtott, és összeütközött a Kiskunfélegyházáról Hódmezővásárhelyre tartó motorvonattal. Az autóban utazó hét férfi közül öten a helyszínen életüket vesztették, a vonaton 11 utas szenvedett jellemzően zúzódásokat. Csaknem tíz éve már volt ugyanitt egy baleset, azt követően helyzetek ki fénysorompót.
A megyei kormányhivatal egyik osztálya május elején egy hirdetményt tett közzé, melynek tárgya a fénysorompó biztosítási módjának megváltoztatása. A dokumentum szövege tervezési szakaszról szól, illetve olyan ingatlanokról, „melyeket a közlekedési létesítmény terület-igénybevétellel érint, melyek az útépítés területével közvetlenül határosak, továbbá melyek kapubejárója az útépítés által közvetlenül érintett szakaszhoz tartozik.” További részleteket nem tudtunk meg a kormányhivataltól. Annyit válaszoltak, ők csak az engedélyezési folyamatot indították el a vasúttársaság kérelmére, a műszaki tartalmat nem ismerik.
Az átjáró közvetlen közelében kertek vannak, az első lakóház onnan legalább 100 méterre helyezkedik el. A MÁV sajtóosztályától többször érdeklődtünk. Azt szerettük volna tudni, pontosan milyen munkálat zajlik majd Mindszenten, hogyan változik a fénysorompó biztosítási módja, milyen terület-igénybevételről van szó, és hogyan érinti a kapubejárókat a tervezett munka, mikor kezdődik az átalakítás és mikorra zajlik le mindez, valamint, hogy valóban karos sorompót is létesítenek-e az mindszenti átkelőnél. Lapnunk ezidáig nem válaszoltak.
A mindszenti városházáról érdeklődésünkre azt írták: a balesetet követően levélben fordultak a MÁV Zrt.-hez. Onnan azt a választ kapták, hogy a projektet sürgősséggel kezelik, őszre félsorompóval egészítik ki a fénysorompót.