segítség;Kövér László;Országos Nyugdíjas Parlament;

2022-06-17 07:25:00

Segítségben reménykedtek a nyugdíjasok, Kövér László megköszönte nekik a részvételt

Hangos zúgolódás futott végig a parlament felsőházi termében, amikor Kövér László fideszes házelnök arról beszélt, hogy 2010 óta 59 százalékkal emelkedtek a nyugdíjas ellátások, a nyugdíjak vásárlóértéke pedig 10 százalékkal nőtt. A

A politikus az Országos Nyugdíjas Parlament csütörtöki ülését nyitotta meg.

A több mint 400 vendég abban reménykedett, hogy Kövér a jövő hónapban érkező kiegészítésen túl további segítséget ígér a 160 ezer forintos átlagnyugdíjnál kisebb pénzből élőknek, de a házelnök csak tiszteletről és köszönetről beszélt, amiért az idősek a hátukon vitték az országot évtizedeken át. Előkerült a fiatal generációk felelőssége idős szüleik iránt, s a sokszor ismételt mondat is elhangzott a nyugdíjak vásárlóértékének megtartásáról.

Az eseményt szervező Nyugdíjas Parlament Országos Egyesület elnöke, Karácsony Mihály szerint most nem a követelések ideje jött el, hanem a javaslatoké. Ezért egy online felmérést készítettek a találkozó résztvevőinek közreműködésével, hogy kiderüljön, mi foglalkoztatja a leginkább az idős embereket, miben kérnének segítséget, ha lenne egy rendszeres fórum, ahol választ kaphatnának. Az egyesület ötlete az, hogy a kormányablakoknál alakítsanak ki InfoPontokat kifejezetten a korosodó lakosság tájékozódását segítve. A tegnapi találkozón ismertetett felmérés azt mutatta, hogy sokszor a leghétköznapibb kérdésekben sem rendelkezik elegendő információval a nyugdíjasok nagy része, szükség lenne tanácsra, iránymutatásra.

A válaszadók majdnem háromnegyede látja úgy, hogy a központi költségvetésből fizetett méltányossági nyugdíj megállapításához vagy annak emeléséhez olyan szakember segítségére lenne szükség, aki jól ismeri a lehetőségeket és a hivatali elvárásokat. Ilyen háttér nélkül az igénylők elveszve érzik magukat, ahogy a segélyért jelentkezők is. Ha hozzávesszük azokat is, akik a fontossági sorrendben második helyre rangsorolták a kérdést, kiderül, hogy

vagyis a lakosság elképesztően magas arányban tartja átláthatatlannak a hivatali bürokráciát. A válaszolók 70 százaléka kérné szakember tanácsát betegjogi kérdésekben, egy panasz összeállításakor vagy az egész eljárásban. Valamivel kevesebben szeretnének könnyebben hozzáférni lakóhelyük önkormányzatának kedvezményes szolgáltatásaihoz, vagy épp maguk dolgoznának önkéntesként, de nem tudják mire van igény és lehetőség. Az egyesület a felmérés eredményét megküldi az önkormányzati szövetségeknek is, hogy lehetőségeik szerint meg tudjanak szervezni új tájékoztatási, segítségnyújtási formákat.