A tulajdonos állam képviselőivel folytatandó tárgyalásra a múlt héten megtartott vállalati szintű érdekegyeztetésen július 6-ig kért haladékot az új elnök-vezérigazgató. Pafféri Zoltán nem ígért pénzt, csak azt, hogy mindent megtesz a munkatársak érdekében. A szerda délelőtti tárgyalás eredményét még aznap délután közli a szakszervezetekkel.
A VSZ és a Mozdonyvezetők Szakszervezete honlapjára kitett rövid összefoglalók szerint az új vezető úgy látja, történelmi lehetőséghez érkezett a közösségi közlekedés Magyarországon azzal, hogy 2050-ig jelentősen csökkenteni kell a szén-dioxid kibocsájtást, ami nem képzelhető el a negyven éves lemaradásban lévő közlekedési infrastruktúra fejlesztése nélkül. A legfontosabb megoldandó feladatok között említette Pafféri Zoltán a hatékonyság javítását is, mert csak így lehet ellensúlyozni a dolgozók átlagéletkorának emelkedését.
A VSZ vezetői remélik, hamarosan választ kapnak a miniszterelnöktől is levélben feltett kérdéseikre. Nemrég azzal fordultak Orbán Viktorhoz, hogy a vasúti munkával járó egészségkárosító hatások miatt csökkentse a kormány a munkában töltött időt azzal, hogy a munkaközi szünetet is a munkaidő részének ismerik el. Azt is felvetették az érdekvédők, hogy meg kellene fontolni a szabadon választható 4 vagy 5 napos munkahét bevezetésének lehetőségét. A javaslatok indokaként azt írták, a nagy leterheltség miatt a vasutas társadalomban is magas a szív-és érrendszeri betegségek és a daganatos betegségek aránya, a dolgozók közül sokan nem élik meg a nyugdíjkorhatárt.
Új Volán-vezér
Tegnaptól új elnök-vezérigazgatója van a Volánbusz Zrt-nek. Kruchina Vince elődje, Pafféri Zoltán a múlt hónap közepén feljebb lépett és az egész MÁV-Volán csoport elnök-vezérigazgatója lett. A 18 ezer fős busztársaságot mostantól irányító közlekedési szakember korábban az elektronikus útdíjfizetési rendszer bevezetéséért felelős minisztériumi csoportban dolgozott, majd a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgató-helyettese volt. G.E.