;

Bartók;Bretz Gábor;Dragony Tímea;

Fotók: Opera - Kummer János és Artisjus - Labancz Viktória

- Bretz Gábor és Dragony Tímea kapta a Bartók–Pásztory-díjat

Az elismerést a zongoraművész-zeneszerző özvegye, Pásztory Ditta alapította végrendeletében, ennek alapján odaítéléséről az egyetem rektorából és oktatóiból álló kuratórium dönt. 

Bretz Gábor operaénekes és Dragony Tímea zeneszerző kapta a Bartók–Pásztory-díjat, az átadóünnepséget a hagyománynak megfelelően március 25-én tartották a Zeneakadémián. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem 1984 óta minden évben Bartók Béla születésnapján hozza nyilvánosságra a Bartók–Pásztory-díjjal kitüntetett két művész – egy előadóművész és egy komponista – nevét. Az elismerést a zongoraművész-zeneszerző özvegye, Pásztory Ditta alapította végrendeletében, ennek alapján odaítéléséről az egyetem rektorából és oktatóiból álló kuratórium dönt. A kitüntetettekről határozó kuratórium elnöke a Zeneakadémia mindenkori rektora, jelenleg Dr. Vigh Andrea hárfaművész, tagjai pedig az intézmény neves oktatói.

Bretz Gábor a mai klasszikus zenei élet vezető basszbaritonja, nemcsak hazájában, hanem a külföldi opera- és koncertéletben egyaránt – írta laudációjában Meláth Andrea operaénekes, az Ének Tanszék vezetője. a kitüntetett repertoárja a zenetörténeti stílusirányzatok teljességét felöleli Monteverditől napjainkig, és számos külföldi operaház színpadán bizonyított egyedülálló karakterével, személyiségének természetességével. „A Kékszakállú herceg vára címszerepét 2007 óta énekli, magam is több alkalommal lehettem Juditként partnere Svédországban, Finnországban és hazai színpadokon egyaránt” – utalt Bartók zenéje iránti elkötelezettségére.

Dragony Tímea különös érzékenységgel ír nagy apparátusú, míves alkotásokat, amelyek a szélesebb közönség számára is könnyen befogadhatók – méltatta a díjazottat Bella Máté komponista, a Zeneszerzés Tanszék adjunktusa. „Zenéjének lírája az európai hagyományból táplálkozik, de nem helyezhető más kor kulisszái közé. Kompozícióiban a harmóniák iránt különösen elkötelezett szerző gondolkodásmódja rajzolódik ki, aki a tonalitás talajából építi fel saját, senkivel össze nem téveszthető zenei világát. Grandiózus alkotásait mindig biztos forma- és arányérzékkel komponálja meg, dús hangszerelései és invenciózus témái mutatják meg sokszínű, de mégis egyetemes zenei gondolatait” – mutatott rá Bella Máté.