Illetve repülhet. No persze, nem a posztjáról. Hanem továbbra is nyugodtan használhatja a magyar állam tulajdonában és a HM vagyonkezelésében álló Airbus A319 repülőgépet – akár hivatalos, akár magánútjai során. Hivatali visszaélés ugyanis sem az ügyészség, sem a bíróság szerint nem valósul meg, még akkor sem, ha a kormányfőt szállító repülőgép 1000 kilométeres kitérőt tesz azért, hogy Orbán – és felesége – magánprogramon vehessen részt. Ahogy ez történt idén március 1-jén, amikor a kormányfő a Kairóban tett hivatalos látogatásáról nem Magyarországra utazott vissza, hanem egyórás kitérőre kényszerítve az őt szállító repülőgépet, az olaszországi Pisa városába ment, magánprogramra.
A hétköznapi jogérzék azt mondja, itt valami nem stimmel, magánútjait a miniszterelnök is fizesse maga. Így gondolhatta Hadházy Ákos is, amikor feljelentést tett az ügyben, mondván, a kis kitérő mintegy 3 milliós kárt okozott a költségvetésnek. Feljelentését azonban az ügyészség elutasította, szerintük sem hivatali visszaélés, sem hűtlen kezelés nem történt. Ám egy tavaly tavaly év végén uniós kényszerből elfogadott törvénymódosítás lehető teszi „a közhatalom gyakorlásával vagy közvagyon kezelésével kapcsolatos kiemelt bűncselekmények” esetében a feljelentést elutasító határozat bírósági felülbírálatát. Hadházy élt is ezzel a jogával, s a bíróság részben neki adott igazat. Osztotta ugyan az ügyészség álláspontját, hogy hivatali visszaélés nem történt – a miniszterelnököt (és feleségét) magánútjai során is megilleti a személyi védelem, s ennek technikai feltételei közé tartozhat a repülőgép biztosítása is –, ám úgy vélte, a hűtlen kezelés ügyében nem derítettek ki minden, s további nyomozásra utasított az ügyészséget.
Hadházyhoz hasonlóan nem vagyunk optimisták; az ügyészségnek „számos lehetősége van a nyomozás elszabotálására”. De már az némi reményre ad okot, ha a bíróság komolyabb munkára, sőt, magyarázkodó közlemények kiadására kényszeríti a függetlenségére oly kényes ügyészséget.