utazás;közvélemény-kutatás;nyaralás;

- Többet költenek a magyarok nyaralásra az idén, mint tavaly

A legtöbben még mindig a hanyatló Nyugatra mennek nyaralni.

Nőtt a gazdaságilag aktív korú magyarok körében azoknak a száma, akik 2023-ban belföldi vagy külföldi utat terveznek. Az utazók mintegy 60 százaléka belföldi, közel 30 százaléka külföldi célállomást választ, és háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak az utazásra - derül ki az ALDI UTAZÁS megbízásából idén tavasszal készült országos reprezentatív kutatás szerkesztőségünk részére is eljuttatott eredményeiből.

A felmérés szerint 2022 nyarán a gazdaságilag aktív korúak 52 százaléka vett tervbe valamilyen belföldi pihenést, nyaralást, idén pedig 57 százalékuk kívánja a nyári szabadságát belföldön eltölteni. A külföldi üdülést tervezők aránya pedig a 2022-es 23 százalékról 2023-ra 29 százalékra nőtt.

A kutatásból kiderült az is, hogy az utazni szándékozók harmada csak egy, 62 százalékuk több belföldi utazást is tervez az idén, de a válaszadók mintegy kétharmadánál a nyaralás hossza nem terjed tovább néhány napnál. Hasonló az arány a külföldi utazásoknál is. A legnagyobb arányban az egyhetes külföldi nyaralást tervezők száma nőtt: 10 százalékról 15 százalékra emelkedett az arányuk - derül ki a felmérésből. A legkedveltebb úticél továbbra is Horvátország, Ausztria és Olaszország.

A felmérés ugyanakkor kitér arra, hogy a természetesen mind belföldre, mind külföldre a magukat jómódúaknak tartók és a gyermektelen párok utaznak legnagyobb arányban. 2023-ban az utazást nem tervezők aránya a 35 évnél fiatalabbak, a nem jómódúak és az egyedül élők között a legmagasabb. A gazdaságilag aktív magyarok 43 százaléka párban megy nyaralni, egyedül mindössze a válaszadók 5 százaléka szokott utazni - jelezték.

Az emberek majdnem háromnegyede azt gondolja, hogy a kötelező akciók nem tudják megállítani az élelmiszerek drágulását – derül ki a Publicus Intézet lapunk számára készített közvélemény-kutatásából. A kereskedőket kicsit kevésbé hibáztatják már a magas árakért.